koble 2 pc'er sammen
Fra : DonE

Dato : 15-07-04 13:31

Hejsa!

2 af disse:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=276496088&n=496908102&pn=674341637
Og dette kabel:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=276496088&n=496908102&pn=1048177077

Kan jeg så koble 2 pc'er sammen så jeg kan overføre filer, dele printer
o.s.v. ?

OS: Windows XP

--

DonE

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 13:52

DonE skrev:

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=276496088&n=496908102&pn=1048177077
>
> Kan jeg så koble 2 pc'er sammen så jeg kan overføre filer, dele printer

Nej.

Du skal bruge et specielt USB-kabel til det formål.

Men hvorfor installerer du ikke netkort istedet for? Det er 1000 gange
mere den rigtige løsning.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-07-04 14:01

Martin Johansen [6000] wrote:
> Men hvorfor installerer du ikke netkort istedet for? Det er 1000 gange
> mere den rigtige løsning.

Helt enig.
Den løsning kan i øvrigt også fås hos T.Hansen, som har en pakke med 2 netkort
og 5 meter krydset netværkskabel til 149 kroner:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=277018781&n=552697211&pn=552698046

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kim

Dato : 15-07-04 14:08

On Thu, 15 Jul 2004 14:51:51 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Nej.

>Du skal bruge et specielt USB-kabel til det formål.

Og så kan næppe dele printer via USB.

>Men hvorfor installerer du ikke netkort istedet for?
>Det er 1000 gange mere den rigtige løsning.

Eller Firewire ( 400 Mbps ) med et alm. 6/6 pin kabel.

--
Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-04 14:10

Kim skrev:

> Og så kan næppe dele printer via USB.

Det tvivler jeg også på.

> Eller Firewire ( 400 Mbps ) med et alm. 6/6 pin kabel.

Kan man koble flere sammen til et større netværk der?

Fra : Kim

Dato : 16-07-04 09:11

On Thu, 15 Jul 2004 15:10:15 +0200, "Martin Johansen [6000]"

>Kan man koble flere sammen til et større netværk der?

Jeg har kun prøvet med 2 PC´ere.

I teorien burde det være muligt, især da Win XP
opfatter Firewire som en IEEE-1394 netværksforbindelse.

Der findes også Firewire hub´s,
men om de er anvendelige til formålet, er jeg ikke klar over.

--
Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 11:34

Kim skrev:

> Jeg har kun prøvet med 2 PC´ere.

OK.

> I teorien burde det være muligt, især da Win XP opfatter Firewire som en
> IEEE-1394 netværksforbindelse.

Nu er det jo ikke XP som er det eneste lyksaglige

Så hvis Win98, ME, Linux, BSD osv. ikke kan bruge det til netværk så
falder det fuldstændig til jorden med et brag så øredøvende.

> Der findes også Firewire hub´s,
> men om de er anvendelige til formålet, er jeg ikke klar over.

Jeg ved det ikke. Men jeg ved mit ADSL udstyr samt router ikke har
indbygget firewire.

Det skal man også lige have i tankerne. Derfor er firewire IMHO ikke den
rigtige løsning (selvom det fungere for nogle).

Netværk med twisted pair er IMHO den eneste rigtige og universielle
løsning.

Fra : DonE

Dato : 15-07-04 18:25

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Der er netkort i begge(2 i den ene jo) men pga en lukning af port 425
kan printeren ikke længer deles.
Andre forslag modtage gerne

--

DonE

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-07-04 19:09

On Thu, 15 Jul 2004 19:24:58 +0200, "DonE" <DonE@udbyder.dk> wrote:

>Der er netkort i begge(2 i den ene jo) men pga en lukning af port 425
>kan printeren ikke længer deles.
>Andre forslag modtage gerne

Og hvorfor åbnes den ikke så det kan bruges da?

Ellers kan du jo købe en Printserver, til at sætte på netværket.

Fra : DonE

Dato : 15-07-04 19:56

> Og hvorfor åbnes den ikke så det kan bruges da?

Spørg min internet udbyder

> Ellers kan du jo købe en Printserver, til at sætte på netværket.

Syntes ellers jeg har en go' HP printer

--

DonE

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-07-04 22:16

DonE wrote:

> Spørg min internet udbyder

Du skal da ikke dele din printer via din internetudbyder. Med mindre du
altså vil gøre det muligt for fremmede at udskrive på den.

Den skal naturligvis kun deles på dit lokalnet. Hvis det giver problemer f.eks.
hvis du kører med flere dynamiske IP-adresser tildelt af udbyderen og
disse ikke tildeles i samme segment, så kan du løse problemet ved at
installere f.eks. NetBeui protokollen og køre fil- og printerdeling via
denne.

> Syntes ellers jeg har en go' HP printer

Den får stadig brug for. En printserver er en enhed, der gør det
muligt at dele en printer på netværket.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>