Problemer med login på min ftp-server
Fra : Streg

Dato : 15-07-04 12:14

Hej

Jeg har i et stykke tid haft en ftp-server kørende, og det virker egentligt
fint, for der er flere forskellige brugere (inkl. anonymous), og de kan
fint lave, hvad de nu skal.

En enkelt bruger kan dog ikke logge på hjemmefra, men godt fra en andre
pc'ere, med samme brugernavn. Hvorfor, spørger jeg så ?

Den pc, der ikke kan logge ind, kører XPHome, med firewall disabled. Både
min og hans pc er på stofanet. Han kan godt logge ind på flere andre
ftp'servere, som han har prøvet.
Under Internetindstillinger/Avanceret har både 'Aktiver mappevisning til
FTP-steder' samt 'Brug passiv FTP' været både aktiveret og deaktiveret.
Er der andre steder, der skal ændres noget, eller er der nogle, der har en
god ide, til hvad han så skal prøve ?

Når han prøver at connecte via SmartFtp, får han bare en time-out. Prøver
han via Internet Explorer, får han denne besked:

"Der opstod en fejl i FTP-mappen

Windows kan ikke åbne denne mappe.
Kontroller, at filnavnet er korrekt, og at du har
adgangstilladelse til mappen.

Detaljer:
Der opstod timeout i handlingen."

Min G6-ftp-server kører win2000, og ligger på 'streg.dyndns.dk'.

Alle forslag modtages med glæde

/Streg

Fra : Taba

Dato : 15-07-04 17:15

[snip]

Banalt, jeg ved det, men han logger på den rigtige port?

/Taba

Fra : anders

Dato : 15-07-04 17:19

"Taba" <fuck.u.spammers@all.around.the.

Fra : anders

Dato : 15-07-04 17:21

"Taba" <fuck.u.spammers@all.around.the.world> skrev i en meddelelse
> [snip]
>
> Banalt, jeg ved det, men han logger på den rigtige port?
>
> /Taba

Ja port 21

Fra : Streg11

Dato : 15-07-04 17:23

"Taba" <fuck.u.spammers@all.around.the.world> skrev i en meddelelse
> [snip]
>
> Banalt, jeg ved det, men han logger på den rigtige port?
>
> /Taba

Ja port 21

Fra : Streg

Dato : 16-07-04 07:30

"Taba" <fuck.u.spammers@all.around.the.world> skrev engang noget i stil med
dette:

> [snip]
>
> Banalt, jeg ved det, men han logger på den rigtige port?

Ja, som vedkommende person også selv har skrevet, så logger han ind på port
21.

Han kører iøvrigt XP Pro og ikke Home, hvis det skulle gøre nogen forskel.

Er der andre gode bud ?

/Streg

Fra : Anon

Dato : 16-07-04 11:13

Streg wrote:
> Er der andre gode bud ?

Når han nogensinde dig, hvis han laver en traceroute?

Anon

Fra : Streg

Dato : 16-07-04 13:16

Anon <address@is.invalid> skrev engang noget i stil med dette:

> Når han nogensinde dig, hvis han laver en traceroute?

Det har vi ikke prøvet. Er det "Tracert streg.dyndns.dk" du mener ?

/Streg

Fra : Streg

Dato : 19-07-04 14:12

Streg <streg@post1.tele.dk> wrote in news:Xns9528910F8C953Stregpost1teledk@
62.243.74.162:

Næh, hvis han skriver 'tracert streg.dyndns.dk' i en dosprompt, får han
også en time-out.

Vi har prøvet at skifte til port 100, men det hjælper heller ikke.

Andre gode forslag eller ideer ?

/Streg