Labrador laver "rede"?
Fra : Allan Bojsen

Dato : 06-05-01 10:33

Vores seksårige Labrador (tæve) har netop gravet en "rede" op ad
husmuren - en ting hun aldrig har gjort før.
Bagefter har hun lagt sig i hullet, og her liger hun og ser
veltilfreds ud.
Dette har hun aldrig tidligere gjort, og nu spørger vi:
er det fordi hun har fået færten af andre dyr (mus, rotter o.lign.)
eller er det fordi hun venter hvalpe?
Har andre oplevet noget tilsvarende med deres Labrador?
Med venlig hilsen
Allan B. Bojsen
www.nettips.dk
Ret emailadressens landekode ved personligt svar

Fra : Carina Graversen

Dato : 06-05-01 12:10

Hej Allan.

Hvor lang tid er det siden hun har været i løbetid ???

Hilsen
Carina

- - -
Carina Graversen (INA)
E-mail: ina@hund.dk
Min hund: http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm
Hundetræningsweekend: http://hunde-viden.homepage.dk
Redningshunde: http://www.redningshund.dk
ICQ # 50 67 93 53

Fra : Lina Kugge

Dato : 06-05-01 12:04

Godt spørgsmål med løbetid, netop fordi hun aldrig har gjort sådan før.
Øjlen har til gengæld altid 'gravet' sig ned i varme perioder - tror hun gør
det fordi jorden er køligere lidt længere nede (store saftige blomsterbede
har også en høj plads på listen, suk).

Lina

--
COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Carina Graversen

Dato : 06-05-01 13:08

> [...]
gør
> det fordi jorden er køligere lidt længere nede (store saftige blomsterbede

- det har mine hunde også altid gjort. Her hvor jeg bor nu, er der to meget
små haver, så vovsen har fået baghaven og jeg har forhaven. Min have er fin
med blomster og bede og en grøn græsplæne. Vovsens er fuld af huller og
græsset har haft bedre tider *GGGGG*.

Men til gengæld er det så vovsens fristed, som den må indrette som den har
lyst til, hvilken den tydeligvis er godt tilfreds med .

Hilsen
Carina.

Fra : Allan Bojsen

Dato : 06-05-01 12:17

On Sun, 6 May 2001 13:08:08 +0100, "Carina Graversen"
<carina.graversen@mail.dk> wrote:

>gør

Heh igen.
Tak for hurtige svar.
Hun var i løbetid for cirka to måneder siden, men man har jo hørt om
indbildt graviditet før.
Mht. den kølige jord lyder det rimeligt, men ville hun ikke bare finde
et skyggested - som hun altid har gjort?

Fra : Sbjeppe

Dato : 06-05-01 18:19

Hej Allan!

Eftersom du selv nævner, at hunden var i løbetid for 2 mdr. siden
og at der (går jeg ud fra!!!!!) ikke er nogen synlig grund til at tro at
hunden er
med små hvapser , såååå vil jeg nok som mange andre har gjort
det tillægge det varmen. Det er jo dejligt at få kølet maveskindet ned!
Jeres hundkan også være indbildsk gravid! Det holder den heldigvis
snart op med, meeeen så kan det jo være den i mellemtiden har
fundet ud af hvor dejlig kølig jorden er lidt længere nede

Mvh. Sbjeps!

Fra : Kosmonauten

Dato : 06-05-01 12:55

Hej Allan,
det gjorde min gamle hund også :c)(Lab X)
Og for at det ikk ska være løwn, så gør Laika det samme.
Graver lidt ned i jorden og lægger sig ned og ser yderst veltilfreds
ud(sådan ser det ud ;c) )
Bygger din hund også rede indendøre?

Med Nethilsen
Martin & Laika

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 06-05-01 15:16

"Kosmonauten" <martino@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Og for at det ikk ska være løwn, så gør Laika det samme.
> Graver lidt ned i jorden og lægger sig ned og ser yderst veltilfreds

Min chow har oxo den mani med at skal bygge en rede slev på en skyggefuld
plads, og det er netop fordi han vil have det køligt på mavsen. og nok oxo
fordi jorden er kølig, lidt lige som os menesker der gerne vil have en kølig
grøn sodavand engang imellem *G*

Fra : Ann K.

Dato : 06-05-01 22:01

Hejsa.
Sif har gravet sig en stor, dejlig, kølig/varm og tør hule under et af vores
thuja-træer... I starten fyldte vi hele tiden hullet op med ny jord (bla.
fordi vi var bange for at træets rødder ville blive svækkede
="underminerede") Men de sidste tre år har vi bare ladet hulen være.
Hulen bruges hele året i al slags vejr... faktisk kan Sif godt finde på at
ligge der i et par timer selv i hård frost.
Den glæde Sif og kattene (og nu også Dise) har af stedet, gør at vi
simpelthen ikke længere nænner at fjerne "selvbygger-hundehuset"!

Mvh Ann

Fra : Allan Bojsen

Dato : 07-05-01 10:37

On Sun, 6 May 2001 23:00:50 +0200, "Ann K." <tsars@image.dk> wrote:

> [...]
>Den glæde Sif og kattene (og nu også Dise) har af stedet, gør at vi
>simpelthen ikke længere nænner at fjerne "selvbygger-hundehuset"!

Hej alle.
Tak for venlige svar.
Hunden laver kun rede udendørs, og grunden til mit indlæg var den
kendsgerning, at det havde hunden aldrig gjort i sit seksårige liv.
Vi er nu indstillet på, at hun tror hun er en gravhund, og at hun
nyder at få afkølet maven. Så må vi bare vænne os til at feje lidt
mere...
Tak for hjælpen - jeg ville have hadet, hvis hun skulle have hvalpe op
til sommerferien

Fra : Lina Kugge

Dato : 07-05-01 19:45

Årh, du er da ikke sippet, fordi din ferie ville blive holdt hjemme,
gulvtæpperne ødelagt og haven ikke kommer til at ligne en have igen før
efter 2 år
Det var i hvert fald resultatet af fødslen af Øjle + 7 søskende med
hærge-tendenser.

Lina

--
COWBOYS DO IT ALL