Sikkerhed på en infrarød forbindelse
Fra : Benny Jensen

Dato : 15-07-04 12:10

Hej.
En ven er ved at få en infrarød forbindelse og har ikke tænkt på
sikkerheden. Da jeg ikke har nogen viden, så spørger jeg i denne gruppe.
Skal man have noget ? Hvis Ja, Hvad for noget ??
Jeg har bare ingen ideer om dette område.
Hilsen
Benny

Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-04 11:49

Benny Jensen wrote:

> [...]
> Skal man have noget ? Hvis Ja, Hvad for noget ??
> Jeg har bare ingen ideer om dette område.

Nu kommer jeg lige fra mobiltelefonngruppen og tænker straks på en
infrarødforbindelse imellem en telefon og en computer eller en anden
computer.

Sidst jeg brugt infrarød på min gamle Nokia 6210, var det et rimelig
begrænset område den fungerede inden for. Men hvis man begynder at kigge
med indrarødt udstyr, så virker disse enheder som en lommelygte, som
mulighvis kan blive aflyttet på andre vinkler end det som telefonerne
godtager. Jeg har dog kun set "lyset" fra en fjernbetjening til et TV,
hvilket er ret kraftigt i forhold til det en telefon sender ud.

Men er der nogen bestemte infrarøde forbindelser du tænker på? For jeg
må indrømme at jeg kun forbinder infrarød til data, som noget over korte
afstande.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Benny Jensen

Dato : 15-07-04 19:52

Jeg ved kun dette.
At han skal bruge den infrarøde på computeren. Om det er fra mobil til pc
eller andet, ved jeg ikke. Jeg er selv blevet nysgerrig på dette punkt.
Hvad kan det. ??
Hvad kan det ikke.??
Hvad med afstande ??
Hilsen
Benny

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-07-04 19:15

Benny Jensen wrote:

> Jeg ved kun dette.
> At han skal bruge den infrarøde på computeren. Om det er fra mobil til pc
> eller andet, ved jeg ikke.

På et så tyndt grundlag er det umuligt at give
nogle fornuftige råd.

I'd rather be a hammer than a nail.