ORDER BY af ord med æ, ø og å
Fra : Jimmy Lauritsen

Dato : 14-07-04 21:08

Jeg er ved at lave et website, hvor jeg har en link side.
Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg kan sortere mine links,
når jeg bruger æ, ø og å.
De kommer jo sidst i alfabetet, men ikke når jeg sortere.

Min ORDER BY kode ser således ud:

SQLstr = SQLstr + "ORDER BY linkgrupper.gruppenavn "

Og her et eksempel på resultatet:

Kæledyr
Kultur/Forlystelser
Mad/Drikke

Som i kan se kommer "Kultur/Forlystelser" EFTER Kæledyr, hvor det
skulle være omvendt.

Kan nogen hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 14-07-04 21:23

"Jimmy Lauritsen" <lonewolf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mad/Drikke
> ..
>
> Som i kan se kommer "Kultur/Forlystelser" EFTER Kæledyr, hvor det

Hvis du kører på en engelsk server kan du prøve at sætte sproget til dansk
med session.LCID=1030

Fra : Jimmy Lauritsen

Dato : 14-07-04 21:27

> Hvis du kører på en engelsk server kan du prøve at sætte sproget til dansk
> med session.LCID=1030

På nuværende tidspunkt køre den kun lokalt på min pc, og når den er færdig
skal på B-One's server....Begge bruger dansk sprog.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-07-04 23:00

Jimmy Lauritsen skrev:

> Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg kan sortere mine links,
> når jeg bruger æ, ø og å.
> De kommer jo sidst i alfabetet, men ikke når jeg sortere.

Hvilken database bruger du?

Problemet er at du bruger en forkert sorteringsrækkefølge
(collation) i databasen - løsningen afhænger af hvilken database
det drejer sig om.

I Access skal du finde punktet "sorteringsrækkefølge for nye
databaser" et sted under indstillinger, vælge dansk/norsk og
herefter vælge komprimer og reparer under databasefunktioner.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Lauritsen

Dato : 15-07-04 01:03

> [...]
> databaser" et sted under indstillinger, vælge dansk/norsk og
> herefter vælge komprimer og reparer under databasefunktioner.

Jeg bruger Access...Det var lige det der skulle til.

Tak for hjælpen