Problem med TImage
Fra : NB

Dato : 14-07-04 16:26

Jeg har et problem med nedenstående kode. Sidste linje gør, at billedet
ikke bliver vist, men jeg får ingen fejlmeddelelse. Nogen som kan
forklare mig hvad jeg gør galt?

Det skal nævnes, at jeg har tilføjet GIFImage (TGIFImage) under uses for
at få GIF-understøttelse på TImage.

var
Image: TImage;
begin
Image := TImage.Create(nil);
Image.AutoSize := True;
Image.Parent := MainForm;
Image.Left := 0;
Image.Top := 0;
Image.Visible := True;
Image.Picture.LoadFromFile('images\picture.gif');
Caption := IntToStr(ColorToRGB(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Pixels[0,
0]));

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 07:58

"NB" <nej@tak.dk> wrote in message

<snip>
[...]

</snip>

Skal du så ikke anvende TGIFimage?

Fra : Harald

Dato : 17-07-04 07:29

> [...]

> Image.Picture.LoadFromFile('images\picture.gif');
> Caption := IntToStr(ColorToRGB(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Pixels[0,

Jeg har lavet følgende, men om det er helt korrekt ved jeg ikke. Når du
loader andet end en BMP så gemmes dataene ikke i Image.Picture.Bitmap så
derfor kan du ikke uden videre hente info fra denne, du er nød til først
manuelt at kopiere billede dataene over i Image.Picture.Bitmap således.

var
Image: TImage;
Temp : TBitmap; // NY
[...]

// NYT
Temp:=TBitmap.Create;
Temp.Width:=Image.Picture.Graphic.Height;
Temp.Height:=Image.Picture.Graphic.Width;
Temp.Canvas.Draw(0,0,Image.Picture.Graphic);
Image.Picture.Bitmap.Assign(Temp);
Temp.Free;
// SLUT PÅ NYT

Caption := IntToStr(ColorToRGB(Image.Picture.Bitmap.Canvas.Pixels[0,0]));

Jeg har testet det med en jpg og der virker det.

Mvh
HK