min kat skifter farve????
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 14-07-04 13:00

Jeg er den lykkelige ejer af to sort/hvide katte - søskende.De er 1 år
gamle. For nylig
begyndte min hankat at skifte farve. Han bliver brun på hovedet og jeg har
også opdaget
at hans ene forben har en smule. Hunkatten sker der ikke noget med. De får
det samme
foder - royal canin - light og lidt vådfoder .De er begge neutraliserede og
ude/inde katte.

Er der nogle der har oplevet noget lignende? Kan det være tegn på sygdom??
Eller er det
lige meget??

MVH Karin

Fra : Niels Peter

Dato : 14-07-04 13:30

Karin Offenbach Rasmussen wrote:
> [...]
> ude/inde katte.
>
> Er der nogle der har oplevet noget lignende? Kan det være tegn på sygdom??

Mange sorte katte skifter farve til det mere brunlige om sommeren, og
selv om det ikke er vildt meget sol vi har haft kan det godt være
forklaringen.
Nogle ændrer også nuance, efterhånden som de bliver voksne.
Men hvis katten i øvrigt virker frisk og glad og ikke har ændret adfærd,
ville jeg vente, til den alligevel skal til dyrlægen, f.eks. til det
årlige "20.000 km service-eftersyn" og spørge dyrlægen ved den lejlighed.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 14-07-04 13:41

"Niels Peter" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville jeg vente, til den alligevel skal til dyrlægen, f.eks. til det
> årlige "20.000 km service-eftersyn" og spørge dyrlægen ved den lejlighed.

Hej Niels Peter
Ok - men nu har jeg haft sort/hvide katte i "hundred" år og aldrig oplevet
noget lignende.
Han ser altså spøjs ud med med sort hoved og en brun kalot. Og ja han er
frisk og glad -så
jeg venter bare til eftersynet. Tak for svaret.

MVH Karin

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 14-07-04 21:58

min sorte hankats pels får også et brunligt skær om sommeren, men min
trefarvede kats sorte pletter forbliver kul sort året rundt. Det er vel
forskelligt fra kat til kat. Vi mennesker han jo også få lysere hår om
sommeren !!!
Malledut