vildkatte i Rødby (laaangt)
Fra : marianne hellemose

Dato : 06-05-01 10:17

Hej Alle
sidder lige og ser i Lolland-Falsters Folketidende, en
artikel fra Rødby. Nogle forretningsdrivende føler sig
plaget af vildkatte. det er et problem fordi der lugter,
deres sult gør dem påtrængende, antallet af drægtige
viser at det er et voksende problem.
Hans Ole Sørensen, formand for kommunens service-
udvalg afviser at Kom. skal stå for indfagning, det er for dyrt
udvalget henviser i stedet borgerne til selv at "tage affære"

det giver mig "røde knopper" og jeg ser for mig nogle scener
hvor der bliver lagt gift ud, katte bliver sparket væk o.s.v.

Det ville være så nemt at kontakte en dyrlæge låne fælder
og få neutraliseret og genudsat, uden at det ruinerede hverken
kommunen eller de forretningsdrivende, og jeg bliver så GAL,
for er der nogen der er helt uskyldige i denne situation så er
det kattene, igen er det "dumme" mennesker der ikke kan/vil
tænke.

Jeg har forgæves prøvet at find en mailadr. på Rødby Kom.
det næstbedste er en mailadr. på folketidendes Rødby-
redaktion. Jeg har sendt dem en mail med en forespørgelse
om de vil følge op på artiklen hvis jeg får ansvarlige katteejere
over hele landet til at "råbe op" over Rødby Kom. måde
at håndtere sagen på. Her er det så at I alle kommer ind.

Min scanner virker ikke, så jeg er nødt til at skrive artiklen
ind manuelt, de af jer der er interesseret kan maile mig, så
vil jeg sende "kopien" til jer, jeg vil også sende artiklen til
K.V. Inge's kattehjem og div. katterelaterede lister, i håbet
om at skabe en debat endnu engang om at være ansvarlig.

Det var lige første omgang, mere følger når jeg har fået skrevet
artiklen ind.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte J.L

Dato : 06-05-01 10:43

Opfordrer de virkelig folk til "selv at tage affære"? Hvordan skal folk
så det ifølge høvederne? Gør de også opmærksom på at der fidnes en lov
om den slags...fx om aflivning osv.? For dyrt? Hvis de ville gøre op i
andet end penge (fx liv), så er deres holdning da virkelig for dyr!
I guder, hvor kan vi dog stadig i dette land befinde os på
stenalderniveau, når det gælder den slags problemer!!!
Jeg vil gerne ha en kopi....
- Gitte