Akut til dyrlægen!
Fra : Helle

Dato : 13-07-04 23:08

Ja så skete det at vi netop måtte prøve at tilkalde dyrlægen her om
aftenen/natten. Sylvester har kastet op 5 gange i dag - noget rigtig tykt,
sejt, slimet skum og det har lydt frygtelig voldsomt. Ingen hår eller mad. I
eftermiddag forsøger han så at spise lidt med det resultat at han kaster det
op omgående. På vej ned af trappen i aften kaster han igen op ned af trinene
og nogle gange på gulvtæpperne. Han er sløv og virker fjern.

Jeg ringer til dyrlægen da han 5.gang kaster op og dyrlægen mener vi skal se
det an til i morgen. Da han så kaster op yderligere 3 gange ringer jeg igen
og vi skal komme med det samme.

Vi er nu kommet hjem og Sylvester har ikke direkte ondt nogen steder i
maven. Han har feber (39,1, hvor den skal ligge på 38,5 sagde dyrlægen).
Umiddelbart ingen væskemangel. Han fik et indsprøjtning med penicilin og en
ordentlig omgang parafinolie. (Med vanillesmag!) Egentlig var prisen ikke så
gal set ift. vagttillæg mm. 805 kr. Men penge er fløjtende ligegyldigt når
mine katte fejler noget!

Han er sløv, har meget store pupiller og ligger lige nu og gemmer sig under
sofaen. Som dyrlægen sagde er det et rigtig godt tegn at han kunne mærke
hele Sylvesters mave igennem uden noget brok.

Bliver det ikke bedre skal vi til dyrlægen i morgen og have lagt drop mod
væskemangel. Nul foder før i morgen aften hvor vi så småt må give ham en
lille smule.

Puha, det er aldrig rart når ens misser fejler noget.

Faktisk tænker jeg på om det evt. kan være stress? som mange af jer ved er
det ret slemt på hjemmefronten her. Jeg græder meget hver dag og vi er ofte
sure på hinanden. Der er en frygtelig trykket stemning fordi jeg jo skal
flytte. Kæresten har slået op. Synes bare det virker sært hvis katten kaster
op fordi jeg græder og er ude af balance??..

Jeg håber der snarest falder ro over tingene og jeg finder et sted til mig
og misserne at bo.

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen !?

Citat: Michael Rivera

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-07-04 06:48

Hej Helle

<Faktisk tænker jeg på om det evt. kan være stress?>

Det kan det godt, katte er fantastisk fintfølende over
for deres ejers "humør" og jeg kan godt forestille mig
at det har været nogle "barske" dage for dig, og at kattene tydeligt har
mærket det.

Jeg går ud fra at du kan udelukke en forgiftning af en eller anden art,
planter, rengøringsmidler osv.

Held og lykke med det hele og stort trøsteknus

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Helle

Dato : 14-07-04 08:42

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in message
> [...]
> planter, rengøringsmidler osv.
>
> Held og lykke med det hele og stort trøsteknus

Da vi ikke rigtig har nogen planter stående og han ikke har adgang til
rengøringsmiddel kan det ikke være det. Han virker til at have det lidt
bedre i dag. Han ser mere frisk ud, bider i badeforhænget *g* og er i det
hele taget lidt mere normal i dag. Dog får de stadig ingen mad før i aften.
Han har overhovedet ikke kastet op i nat.

Mvh Helle