Hankat VS Hunkat
Fra : Allan Olsen

Dato : 13-07-04 22:21

Er der nogen som kan hjælpe mig med at tage en beslutning, jeg har 2
killinger på hånden en hankat og en hunkat, jeg er blevet rådet til at
tage hankatten p.g.a den er billigere at få kastreret end at få
indgrebet fortaget på en hunkatten.

Det som skræmmer mig ved en hankat, er at de strinter og urinen lugter,
er det noget som jeg kan være sikker på at det ikke vil forkomme hvis
den bliver kastreret inden den bliver kønsmoden.

Tak på forhånd for alle gode råd.

Med venlig hilsen
Allan Olsen
aho@abenghaven.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-07-04 22:54

Hej Allan

Som regel vil en hankat ikke strinte hvis han bliver kastreret inden han
bliver kønsmoden, jeg skriver som
regel, istedet for aldrig, fordi det kan ske at et eller andet provokere ham
til at fortælle "at her bor jeg altså", men
det vil ikke lugte lige så "skarpt" som en ukastreret hankat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-07-04 12:59

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej
Ja, og en hunkat kan faktisk også strinte, selv en kastrat. Jeg synes der er
andre ting man skal tænke på. En hankat er ofte mere kælen og indladende end
en hunkat, men igen er der selvfølgelig individuelle forskelle, så kig på
killingerne og tag den du falder for.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Leyna

Dato : 15-07-04 09:55

On Tue, 13 Jul 2004 23:20:39 +0200, Allan Olsen
<ahoKATTE@BAKKEabenghaven.dk> wrote:

> [...]
>killinger på hånden en hankat og en hunkat, jeg er blevet rådet til at
>tage hankatten p.g.a den er billigere at få kastreret end at få

Han katte er som regel mere kælne og sociale, men mine to damer er nu
rigeligt kælne og sociale, så noget generelt tror jeg ikke at man kan
sige.
Jeg har selv fire katte, to af hvert køn og hankattene har aldrig
strintet her. Dog ser det ud til at den ene hankat er flyttet
hjemmefra umiddelbart efter at han blev kastreret, og du skal være obs
på at fertile hankatte strejfer, og du dermed kan risikere at katten
flytter hjemmefra.

Kastration koster ca dobbelt op hvis du vælger en hunkat, men mit
umiddelbare bud til dig ville være at ta' dem begge. Så har de selskab
og en legekammerat, når du ikke er der. Det løber selvfølgelig lidt op
rent økonomisk når de skal neutraliseres, men det er jo trods alt kun
en engangsudgift.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk