Bundkort u. blæser
Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-07-04 20:33

Hej

Findes der bundkort på 2,4 - 2,6 MHz hvor der ikke er blæser på CPU´en.
Gerne et link til hvor de måtte have sådan nogle.

Jeg er træt af at høre på den jeg har nu. CPU blæseren er skiftet til en
støjsvag fra Papst men den larmer stadig for meget.
Min strømforsyning er udskiftet til en støjsvag, og det hjalp meget.

Thomas

Fra : Peter

Dato : 13-07-04 22:29

"Thomas Madsen" <thomas-madsen@xxxxmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> støjsvag fra Papst men den larmer stadig for meget.
> Min strømforsyning er udskiftet til en støjsvag, og det hjalp meget.

Hmm - 2.4-2.6 MHZ, så skal vi da vist tilbage til midten af 80'erne - mon
ikke, men dengang brugte man vist ikke blæsere, så mon ikke du mener Ghz, og
så er svaret nej, med mindre du vil gå over til vandkøling.

Peter B

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-07-04 23:04

Tja. Det er lige med at holde styr på benævnelserne

Det var en skam de ikke fås uden blæsere, men vandkøling er vel en temmelig
bekostelig affære eller??

Hvordan virker det?? Gerne bare et link til et sted hvor jeg kan læse om
det.

Thomas

Fra : Leony

Dato : 14-07-04 15:41

> Det var en skam de ikke fås uden blæsere, men vandkøling er vel en
> temmelig bekostelig affære eller??
> Hvordan virker det?? Gerne bare et link til et sted hvor jeg kan læse
> om det.

FAQ om vandkøling:
http://h2okoeling.dk/?site=show.asp&t=Artikel&id=131
Mange tests af vandkølingsprodukter:
http://www.tweakup.dk/articleCategory.php?categoryId=17

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Esben

Dato : 14-07-04 18:24

> [...]
>
> Findes der bundkort på 2,4 - 2,6 MHz hvor der ikke er blæser på CPU´en.
> Gerne et link til hvor de måtte have sådan nogle.

Mener du blæser på northbridge-chippen? Normalt er køling af cpu'en ikke
direkte relateret til bundkortet, men snarere afhængigt af hvilken cpu-køler
der monteret. Der findes flere maskiner på op til 3GHz, hvor der er monteret
en passiv køler på cpu'en og så sidder der en stor blæser i nærheden og
trækker luft forbi.

--
Esben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-07-04 18:38

> [...]
> trækker luft forbi.
>
> Ja, det er nok mere denne type end lige vandkøling. Jeg har jo blæseren på
strømforsyningen som kører alligevel.
Det er en 120 mm langsomtgående, som ikke støjer.

Den køleprofil der sidder på nu, sidder der en blæser på, som er ved at være
død. Dan larmer indtil computeren har kørt et par minutter.

Så kan jeg lige så godt købe en anden køleprofil, som kan klare kølingen
uden en direkte blæser.

Spørgsmålet er bare hvilken køleprofil jeg skal bruge. Det er en 2,4 GHz og
bundkortet hedder ECS L7VTA Ver. 1.0

Nogen der kan hjælpe??

Thomas