netstat
Fra : Aage Andersen

Dato : 13-07-04 11:17

Når jeg kører netstat -an åbnes et vindue, der øjeblikkelig lukkes
igen. Hvordan holder man vinduet åben?

Aage

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 13-07-04 11:29

Aage Andersen, du skrev:

> Når jeg kører netstat -an åbnes et vindue, der øjeblikkelig lukkes
> igen. Hvordan holder man vinduet åben?
>
> Aage

start, kør, cmd, ok og skriv så kommandoen i det vindue der kommer
der.

--
Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 25-08-04 19:35

>start, kør, cmd, ok og skriv så kommandoen i det vindue der kommer
>der.
[...]

Endnu nemmere?: Start -> Kør og "cmd /k netstat -an" [enter] ...

/k sørger for at kommandoprompten ikke afslutter efter netstat ...

--
Henrik

Fra : mlm

Dato : 13-07-04 11:29

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg kører netstat -an åbnes et vindue, der øjeblikkelig lukkes
> igen. Hvordan holder man vinduet åben?

Hej Aage,
I stedet for at skrive kommandoen direkte i Kør (under Start), Kan du skrive
kommandoen i commmando-promt vinduet (skriv "command" i win 98 og "cmd" i xp
i Start --> Kør). Så forbliver vinduet åbent.
Mvh Matias

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-07-04 13:42

Tak til Henrik og Mathias.
Kommandoen var "command" og ikke "cmd" selvom jeg har W-XP

Aage

Fra : Ole C

Dato : 13-07-04 13:48

Aage Andersen skrev blandt andet:

> Tak til Henrik og Mathias.
> Kommandoen var "command" og ikke "cmd" selvom jeg har W-XP
>
> Aage

Der er noget galt med din XP, hvis du ikke får et vindue med kommandoprompt
ved blot at skrive "cmd"....
--
vh
Ole C

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-04 13:55

Ole C wrote:

> Der er noget galt med din XP, hvis du ikke får et vindue med kommandoprompt
> ved blot at skrive "cmd"....

Ja, der der er forskel på de 2. cmd er den "nye", som bl.a. kan håndtere
lange filnavne.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-07-04 14:24

> Ja, der der er forskel på de 2. cmd er den "nye", som bl.a. kan håndtere
> lange filnavne.

Jeg må have skrevet forkert. Både "cmd" og "command" virker. Tak

Jeg bliver helt nostalgisk ved at se en DOS prompt.

Aage

Fra : Karsten H.

Dato : 25-08-04 18:40

Aage Andersen wrote:

> Jeg må have skrevet forkert. Både "cmd" og "command" virker. Tak

command er et 16-bit interface til cmd, som er 32-bit, for at ældre
(gamle) dos-programmer fortsat kan afvikles.

..bat-filer afvikles af command, mens .cmd-filer afvikles af cmd.

Den sidste er at foretrække da du får en del 'command-extensions'.