Volvo drev
Fra : arne

Dato : 12-07-04 21:31

Jeg har en ældre sag af et Volvo Z-drev, hvordan skifter man olie på den,?
der er ingen bundprop som på påhængsmotor. Hvad type olie bruges der ?. MVH.
Arne

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 13-07-04 11:53

arne wrote:
> Jeg har en ældre sag af et Volvo Z-drev, hvordan skifter man olie på
> den,? der er ingen bundprop som på påhængsmotor. Hvad type olie
> bruges der ?. MVH. Arne
Det kommer an på hvad drevet hedder.
ER det med mange not eller sikrings split på propelleraksel. Hvis det er det
sidste er det drev 100.
Det skal køre med almindelig gearolie sae 80-90.Hvis det er nyere 270-280
drev skal det køre med alm motorolie sae 15-40.der skal være en bundskrue et
sted.
påfyldning ved oliepind.
Mvh Bent.

---