Deling af scanner og brænder
Fra : Bjarne

Dato : 12-07-04 18:28

Vi har et lille netværk med 3 computerer herhjemme, 2 bærbare og 1 Desktop
og en printer. Netværket virker generelt godt via en linksys WRT 54 G
router.

Ved desktoppen er også installeret en USB Canon Flatbed scanner og i
desktoppen er et DVD brænderdrev, men disse to ting kan vi ikke få
forbindelse med fra vore bærbare. Er det slet ikke muligt? Alt andet er der
fri adgang til fra alle 3 computere.

Håber på hjælp så vi kan tilgå såvel scanner som DVD brænder fra de bærbare

Bjarne

Fra : Claus Christensen

Dato : 12-07-04 19:42

Bjarne wrote:
> [...]
> fri adgang til fra alle 3 computere.
>
> Håber på hjælp så vi kan tilgå såvel scanner som DVD brænder fra de bærbare

Min eneste forslag:
Fjerne adgang til desktoppen (skrivebordet)

Er desktoppen-maskinen en Win XP/2003 ville jeg bruge mstsc.exe.
Er klienterne også Win XP/2003 findes mstsc.exe allerede - ellers kan
den downloades fra microsoft.com gratis til Win 98/ME/2000

Er desktoppen-maskinen en ældre Windows kan man bruge VNC:
http://www.tightvnc.com/

Mvh Claus

Fra : Bjarne

Dato : 12-07-04 20:06

Claus Christensen wrote:

> [...]
> den downloades fra microsoft.com gratis til Win 98/ME/2000
>
> Er desktoppen-maskinen en ældre Windows kan man bruge VNC:

Hej Claus

Ja undskyld jeg glemte at skrive det, men alle maskiner kører Win XP PRO DK
SP1 med alle opdateringer.

Tilgiv, men jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener, så kan du prøve at
forklare det, så selv en gammel mand som jeg kan forstå det. Jeg er ikke den
store ørn til dette netværksarbejde?

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 12-07-04 20:25

Claus Christensen wrote:

> [...]
> den downloades fra microsoft.com gratis til Win 98/ME/2000
>
> Er desktoppen-maskinen en ældre Windows kan man bruge VNC:

Hej igen Claus

Ved søgning fandt jeg ud af dit forslag går på opret forbindelse til
fjernskrivebord, ok...... men det har jo ikke meget at gøre med at kunne
benytte faciliteter i og ved de enkelte computere via netværket, så det er
ikke lige den løsning jeg skal foreslå min kone at bruge, så hellere gå til
den desktop og lave alt arbejdet efter at have overført filer dertil eller
efter scanning overføre derfra til bærbare.

Bjarne

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-07-04 01:01

> [...]
> den desktop og lave alt arbejdet efter at have overført filer dertil eller
> efter scanning overføre derfra til bærbare.

Der findes software på www.remote-scan.com (understøtter Canon)

Din brænder kan deles, med software fra http://www.rocketdivision.com

Brian

Fra : Bjarne

Dato : 13-07-04 04:54

Brian Hansen wrote:

> Der findes software på www.remote-scan.com (understøtter Canon)
>
> Din brænder kan deles, med software fra http://www.rocketdivision.com
>

> Brian

Hej Brian

Tak det vil jeg se nærmere på

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 13-07-04 05:54

Bjarne wrote:

> Hej Brian
>
> Tak det vil jeg se nærmere på

Hej igen Brian

Jeg tror scannerproblemet er løst med dit forslag, men hvilket af de
foreslåede software til brænder er det jeg skal se nærmere på.
Jeg synes ikke jeg kan gennemskue de forskellige muligheder

Bjarne

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-07-04 18:52

> [...]
> foreslåede software til brænder er det jeg skal se nærmere på.
> Jeg synes ikke jeg kan gennemskue de forskellige muligheder

Starwind skal på maskinen med brænderen og Starport på maskinerne der skal
bruge brænderen.

Brian

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-07-04 19:42

Brian Hansen wrote:

> Starwind skal på maskinen med brænderen og Starport på maskinerne der
> skal bruge brænderen.
>

> Brian

Hej Brian

Igen tak

Bjarne

Fra : B i t N i s s e n ;-~

Dato : 13-07-04 20:20

Prøv at kigge på nedenstående produkt - en USB netværks server- som
skulle kunne håndtere i det mindste scanner og måske dvd'en

http://www.keyspan.com/products/usb/server/

/Jimmi

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-07-04 20:28

B i t N i s s e n wrote:
> Prøv at kigge på nedenstående produkt - en USB netværks server- som
> skulle kunne håndtere i det mindste scanner og måske dvd'en
>
> http://www.keyspan.com/products/usb/server/
>
> /Jimmi

Hej Jimmi

Den ser spændende ud, men jeg tror ikke den vil kunne klare intern DVD, men
nok ekstern.

Bjarne

Fra : B i t N i s s e n ;-~

Dato : 13-07-04 21:06

On Tue, 13 Jul 2004 21:28:29 +0200, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote:

>Hej Jimmi
>
>Den ser spændende ud, men jeg tror ikke den vil kunne klare intern DVD, men
>nok ekstern.
Selv om det betyder en ekstra udgift kan man jo købe en 5,25" USB box
ala http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=270151, så man kan
sætte den på serveren