Spørgsmål hvad fejler min hund
Fra : Morten Beck

Dato : 12-07-04 17:43

Hej..

Idag da jeg skulle tjekke min hunds mund finder jeg nogen mærkelige knopper?
De er rimlig store om jeg aner ikke hvad det er..

Nogen som har nogen gode råd hvad det kunne være??

MvH

Morten

Fra : Holm

Dato : 12-07-04 18:13

"Morten Beck" <suppah@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
knopper?
> De er rimlig store om jeg aner ikke hvad det er..
>
> Nogen som har nogen gode råd hvad det kunne være??

Hej Morten ...

Hvilken hund har du ?
Nogle hunde er disponeret for vildtvoksende tandkød ( Epolis ) og det kan
tit se ud som små knuder/knopper og kan vokse ind over tænderne i nogle
tilfælde .

Hvis knopperne ikke er store kan de oftes brændes væk ( under narkose )
eller skæres bort .
Man kan ofte få det lavet sammen med en tandrensning evt.
Er det voldsomt skal det behandles for det kan betyde at hunden ikke vil
tygge rigtigt..
Du kan se mere på dette link :

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_galoperende_t
andkod.html

Mange hilsener Holm ( som har fjernet meget epulis i sin tid...))