Problemer med router / netværk
Fra : Mose

Dato : 12-07-04 17:51

Har et underligt problem som følger:

I mit lille netværk har jeg 3 maskiner med XPP og en Linksys router. Jeg har
levet en Workgroup og delt mapper og printere...

Med net view \\<ip-adresse> kan jeg se alle de delte ressourcer og det hele
virker som det skal.

Udskifter jeg Linksys routeren med en Zywall2 virker internet som det skal
og jeg kan pinge alle PC-ere, men kan ikke dele ressourcer.

Ved net view \\<ip-adresse> får jeg "adgang nægtet" på alle PC-ere (selv
pc-en hvorfra kommandoen skrives)

Jeg kører med DHCP på begge routere og har prøvet alt..... er der nogen gode
ideer ?

Mose