"Ny" ide mod spam mail - hermed givet i Pu~
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-07-04 16:23

Det meste spam, jeg modtager, indeholder links til webhosting firmaer,
der er ligeglade med at der laves reklame for siderne vha. spam.
Firmaerne har ofte det samme IP i lang tid, men skifter DNS navn hele
tiden.

Der er under alle omstændigheder færre spamheaven IP'er end spamsource
IP'er.

Hvis man laver et mail-reader program eller en proxy som læser posten
igennem - enten ved modtagelse eller (bedre) idet man henter posten
med POP3/IMAP fra sin MTA - for links, resolver disse links til IP'er
og checker disse IP'er mod en blacklist, så får man skovlen under en
masse spam.

Findes et sådan program allerede?

Jeg har søgt en del på google uden at finde et program med ovenstående
funktionalitet, men måske er du bedre til søgning end mig.

Hvis nu nogen har lyst til at kode ovenstående, så skal jeg gerne
afprøve resultatet på såvel windows som Linux.

Mvh. NKJensen 12. juli 2004

Fra : Soren Rathje

Dato : 12-07-04 19:00

Niels Kristian Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvis nu nogen har lyst til at kode ovenstående, så skal jeg gerne
> afprøve resultatet på såvel windows som Linux.

http://www.email-policy.com/Spam-black-lists.htm

Diverse services eksisterer allerede, det er blot spørgsmålet om din MTA
understøtter dem.

-- Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 12-07-04 21:04

Soren Rathje wrote:

> http://www.email-policy.com/Spam-black-lists.htm
>
> Diverse services eksisterer allerede, det er blot spørgsmålet om din MTA
> understøtter dem.

Det var også det jeg tænkte - men jeg tror at Niels Kristian Jensen vil
gå ind i mailen og se hvilke(t) domain/IP, som billederne ligger på og
spærre den vej.

De spam black lists du henviser til, bruger mail serverns IP adresse.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Soren Rathje

Dato : 14-07-04 18:04

Anders Lund wrote:

> [...]
> på og spærre den vej.
>
> De spam black lists du henviser til, bruger mail serverns IP adresse.

Ah.. HTML mails.... Hmm.. Det har jeg ikke set endnu... Måske
assp.sourceforge.net kan modificeres lidt...

-- Søren

Fra : Niels Callesøe

Dato : 12-07-04 21:46

> [...]

> med POP3/IMAP fra sin MTA - for links, resolver disse links til IP'er
> og checker disse IP'er mod en blacklist, så får man skovlen under en

Ja. Spamassassin er nok mest kendt og har netop den funktionalitet (i
den nyeste version). Du opnår typisk det bedste resultat ved først at
real-time checke den forbindende server for at sortere det værste fra,
og derefter checke links i de mails der slipper igennem.

--
Niels Callesøe - dk pfy

På det digitale natbord: Applied Cryptography, Menezes et al. 1996-2001

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-09-04 17:00

On 12 Jul 2004 20:45:54 GMT, Niels Callesøe wrote:

> [...]
> real-time checke den forbindende server for at sortere det værste fra,
> og derefter checke links i de mails der slipper igennem.

Kan også lige byde ind med XWall... Den nyeste (vist nok kun beta endnu)
har den indbygget...

http://www.dataenter.co.at/

Læs mere her: http://www.surbl.org/

Lars Bo Wassini