Psykiatrien under anklage!
Fra : Lyrik

Dato : 12-07-04 13:17

Jeg anklager psykiaterne for ikke at tage hensyn til folks fysiske helbred.
Efter at have haft min gang i mange år blandt psykisk syge må jeg konstatere
at unge smukke mennesker kommer i psykiatrisk behandling å grund af angst
eller lettere vrangforestillinger.
Efter at have fået antipsykotika i en mindre årrække er de forvandlede til
fysiske monstre plaget af parkinsonisme, forvrængede ansigtsbevægelser,
ufrivillige håndbevægelse, fedme af en så invaliderende karakter at nogle
bliver plejehjemsbeboere!
Medicinen omskaber dem til det billede af sindssyge monstre som verserer
blandt de "normale"."Ingen" af de yngre, som får antipsykotika, slipper for
svære fysiske og invaliderende bivirkninger!
Tidlig død eller tidlig plejehjemsindlæggelse er de konsekvenser man
hyppigst ser!

I al dette er psykiaterne fuldstændig upåvirklede! De har en grunduddannelse
som læger, men de er så fikserede på at dulme deres patienters psykiske
symptomer, at de er som blinde overfor de fysiske monstre de skaber!!
Hvem ville ikke hellere have en smule vrangforestillinger end som min ven Bo
være plejehjemsbeboer lænket til en kørestol af medicinen!?

Psykiaterne bør tænke totalt om! Alle disse invaliderende medikamenter bør
skrottes som "menneskeføde". De få ting som bliver tilbage bør være
grundstammen i en ny behandlingsform der ikke invaliderer patienterne og gør
dem til fede uformlige vrag med udtalt parkinsonisme, rykvise bevægelser og
konvulsiviske trækninger, hvis ikke man dræber dem med malignt
psykofarmakasyndrom.
Udover fedme, så nedsætter disse antipsykotika blodtrykket hvilket ofte
medfører blodpropstendenser hos Zyprexaopfedede patienter!
Der var ikke nogle normale mennesker som ville finde sig i den form for
bivirkninger i deres medicin som dem psykiatere påtvinger deres patienter!!

Jens Erik Bech

Fra : Rado

Dato : 16-07-04 17:27

On Mon, 12 Jul 2004 14:16:33 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

http://www.npidk1.1go.dk/

--
Rado

No, I haven't sold my soul to the devil - I just
let him borrow it once in a while...

Fra : Lyrik

Dato : 18-07-04 02:37

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 12 Jul 2004 14:16:33 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
> wrote:
>
> http://www.npidk1.1go.dk/
>

> --
> Rado
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Flot side Rado! Kan jeg være til hjælp, så sig til.
Der er åbenbart lammende tavshed fra behandlerside, som svar på den anklage
jeg fremfører. Det overrasker mig ikke. Psykiatere hører til
intilligentsiaen og ved at tale er sølv, men tavshed er guld!
Ting man ikke kan argumentere imod ties bedst ihjæl!
Men det kan også være at de er begyndt at skamme sig!
Faktisk tror jeg at de lige så stille er begyndt at skamme sig! I seneste
psykiatriinformation står at fremsynede psykiatere i gamle dage opdagede at
patienter havde det meget bedre uden at blive fastspændt.
I dag fastspændes en masse patienter i Danmark. TV havde et indslag om det.
Med hensyn til medicinen så har jeg aldrig i mit livs skabte dage set magen
til bivirkninger som fra den antipsykotiske medicin som psykiatrien deler ud
med rund hånd.
Og så formaster de sig endda til at give den under tvang!
De trænger til at finde på noget bedre! Social tryghed og omsorg, samt
samvær med andre psykisk syge er den bedste medicin psykisk syge kan få
IMHO.

Hilsen
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-07-04 21:08

> De trænger til at finde på noget bedre! Social tryghed og omsorg, samt
> samvær med andre psykisk syge er den bedste medicin psykisk syge kan få
> IMHO.

Du har ikke været i nærheden af mange af slagsen. De få psykisk syge, jeg
har haft nærkontakt med, har i højere grad haft brug for profesionel hjælp -
de kan gå ret meget i selvsving, når sådan et par stykker er samlet, og
pointet er jo at de skal blive raske, ikke forblive i deres sygdom.

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 18-07-04 23:16

> Du har ikke været i nærheden af mange af slagsen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
<PLONK>

Fra : Bhatu Peter

Dato : 24-09-04 11:04

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> profesionel hjælp - de kan gå ret meget i selvsving, når sådan et par
> stykker er samlet, og pointet er jo at de skal blive raske, ikke

Helt enig. Der findes også flere terapeutiske muligheder for dem.
Mulighederne udnyttes bare ikke i den udstrækning, som måske ville være mest
hensigtsmæssigt.

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Rado

Dato : 20-07-04 16:38

On Sun, 18 Jul 2004 03:37:19 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>+++++++++++++++++++++++++++++++++++
>Flot side Rado! Kan jeg være til hjælp, så sig til.

Det er nu ikke en jeg har lavet. Ved egentlig ikke hvem der står for
den, det var en Von Eberstein nævnte i dk.livssyn.newage, hvor der
kørte en diskussion om det sidste år.

Men jeg er helt enig i at der bør findes nogle alternativer.
Alternativer der er baseret på en virkelig indsigt i den menneskelige
psyke, i mennesket som helhed, for det mangler den moderne psykiatri i
allerhøjeste grad.

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale at læse bogen "Den personlige
virkelighed" af Jane Roberts, der giver et alternativt og efter min
mening langt sandere indblik i hvordan tingene hænger sammen. Og som
dermed også viser vej til nogle andre og bedre løsninger. Der er et
par kapitler scannet ind fra bogen her:

http://5-dimension.org/members/seth/DPV-kap00.pdf
http://5-dimension.org/members/seth/DPV-kap06.pdf

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Bhatu Peter

Dato : 24-09-04 10:45

Rado wrote:

> [...]
> mening langt sandere indblik i hvordan tingene hænger sammen. Og som
> dermed også viser vej til nogle andre og bedre løsninger. Der er et

Psykiatrien /har/ ændret sig meget i løbet af de mange år den har eksisteret
og den er i løbende udvikling i en positiv retning (efter mit indtryk
ihvertfald).
Det er sandt, at man ingen anelse har om hvordan et nyt psykofarmaka vil
indvirke på et menneske, da det kun har været testet på dyr. Efter omkring
en god årrække i handlen bliver dets bivirninger så vurderet, og evt.
trukket tilbage, hvilket vil sige, at vi faktisk er forsøgskaniner i den
tid. Endvidere kan man diskutere et psykofarmakas indvirkning på et dyrs
psyke, da vi kun kan gisne om dyrets mentale tilstand.

Man /løser/ ingen mentale vanskeligeheder man måtte have ved medicin. Man
kan dæmpe smerten ved den indstilling man har til smerte, eller man kan
forcere en glæde frem. Men som udgangspunkt, /skal/ der en form for
terapeutisk behandling til for at kernen af problemet kan løses. Medicin
svarer til at give et grædende barn en plade chokolade, og så tro at barnets
problem er overstået.

Men der er argumenter både for og imod psykiatrien. Som i ethvert andet fag,
findes der gode og dårlige psykiatere, og det ville ikke være retfærdigt
overfor psykiatrien at bedømme den udfra nogle få dårlige psykiateres
vrangforestillinger om hvad psykiatri er.