Åbne en port på en cisco 800
Fra : Betina Knudsen

Dato : 11-07-04 23:19

Hejsa NG...
vil lige spørge hvordan jeg jeg åbner en specifikt port på en cisco 800
?..nogen der ved det ?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-07-04 01:52

On Mon, 12 Jul 2004 00:18:33 +0200, Betina Knudsen wrote:
> Hejsa NG...
> vil lige spørge hvordan jeg jeg åbner en specifikt port på en cisco 800
> ?..nogen der ved det ?

ip nat inside source static tcp INSIDE_ADDR INSIDE_PORT OUTSIDE_ADDR OUTSIDE_PORT extendable

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Betina Knudsen

Dato : 12-07-04 20:13

Tjaa...meget godt..men hvor skal jeg skrive det ?..

Fra : Betina Knudsen

Dato : 12-07-04 20:55

Det vil den ikke rigtigt...
den siger & invalid input detected at (ip) marker (altså at selve ip er
forkert) der hvor jeg skriver..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-07-04 22:21

enable
conf t
ip nat ..
end
write

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 14-07-04 00:02

"Betina Knudsen" <6x136868@tiscali.dk> wrote in message
> Det vil den ikke rigtigt...
> den siger & invalid input detected at (ip) marker (altså at selve ip er
> forkert) der hvor jeg skriver..

Hej
Lyder til du ikk har helt styr på Cisco commandline.
Evt kunne du prøve CRWS (Cisco Router Web Setup) - en www-agent der er i
nogle 800 routers.
Prøv at åbne din browser og pege den på routeren inderside IP address.
Til lige netop at åbne NAT regler, er den ret god !

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Betina Knudsen

Dato : 14-07-04 12:55