Pelspleje af hvalp
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-07-04 19:01

Hej

Som det måske er bekendt, så er vi de lykkelige ejere af en lille
newftæve på snart ti uger.

Hun elsker at møve rundt i vand og jord, og da vores jord er meget
leret, kan enhver gætte resultatet.

Desværre er det svært at komme til at børste hende, da sådan en
børste/karte er meget sjovere at lege med end at blive børstet med.

Det er efterhånden lykkedes mig at komme nogenlunde igennem hende, ved
at tage lidt af gangen, når hun ligger og hviler sig, men jeg ville jo
gerne kunne børste hende ordentlig igennem.

Hvordan griber jeg det bedst an? Lige nu stikker jeg et eller andet i
munden på hende og børster videre. Når hun bider efter børsten, siger
jeg nej og fjerner den fra hende. Men straks efter er det galt igen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : qfha

Dato : 12-07-04 07:00

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 11-07-04 19:01 dette indlæg :
> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt
--------

Ja er det ikke herligt at have en hvalp.

Hva' du skal gøre, blot fortsætte og hygge dig med hvalpen. Engang i
fremtiden stopper den med at bide i børsten. Lad være med at gøre et
større nummer ud af at det er lidt besværligt idag.

God fornøjelse
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : DCH

Dato : 12-07-04 10:02

Hej

Tillykke med hende - det er dejligt at have en hvalp i huset ikk??

Som qfha skriver skal du bare fortsat hygge dig med hunden når den skal
børstes - jeg ville dog fortsat også sige nej og rose den moderat når
den ligger stiller eller stoppe med at bide når der er sagt nej.

Go fornøjelse

Med venlig hilsen
DCH, Mika

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-04 14:24

> Hej
>
> Hun elsker at møve rundt i vand og jord, og da vores jord er meget
> leret, kan enhver gætte resultatet.

Skønt )

> Desværre er det svært at komme til at børste hende, da sådan en
> børste/karte er meget sjovere at lege med end at blive børstet med.

Start eventuelt med en kam, med langt mellem tænderne, eller en meget grov
børste, samtidigt med i bare råhygger, og har al den tid der skal bruges.

> Hvordan griber jeg det bedst an? Lige nu stikker jeg et eller andet i
> munden på hende og børster videre. Når hun bider efter børsten, siger
> jeg nej og fjerner den fra hende. Men straks efter er det galt igen.

Tja hun er jo nok lidt af et legebarn. Prøv at se om du kan holde hende
til, bare at snuse til børste, kam eller hvad det nu er. Ellers start med
en gammel børste, og når hun går efter den, så giv hende den, tag din
oprindelige børste / kam, og arbejde videre.

M.V.H.....Benny..