menneskelig dumhed
Fra : Georg

Dato : 11-07-04 16:05

Jeg kører som taxachauffør og har efterhånden nået den konklusion, at 70% af
befolkningen er så dumme, egoistiske og viser ingen hensyn overfor deres
omgivelser. Her er så en lille episode som desværre understøtter min
konklusion: Forleden kom jeg kørende med to midaldrende mænd som kunder. De
sad begge på bagsædet, og på et tidspunkt når vi til et sving i en lille by.
I rabatten til højre ser jeg en kat der har blikket stift rettet mod noget
på den anden side af vejen. Jeg sætter farten ned, og er klar til bremse
hårdt, da det virker som om katten er så optaget af det på den anden side,
at den ikke ænser faren. Pludselig sætter katten afsted, og jeg bremser alt
hvad bilen kan, nok til at katten når over vejen. De to selvoptagede herrer
på bagsædet (som ikke gjorde brug af sikkerhedsselerne) fløj fremad i sædet,
og udbrød: Avv, kør dog ordentligt! hvortil jeg svarede, at der var en kat
på vejen. Så siger den ene: Nå, du er måske dyreven?!

Ja, jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, men jeg havde faktisk
lyst til, at gennembanke manden.

Mvh Georg

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 11-07-04 16:31

Hej Georg

Jeg synes din reaktion er helt iorden. Mennesker kan være nogle dumme s....,
for at sige det som det er, og desværre er der mange af dem. Godt du ikke
kørte katten ned ihvertfald, så skidt med at de 2 "herrer" fik krøllet
habitten. Så kan de jo også bare lære at bruge selen !!!!!

Johny P.

Fra : Kate

Dato : 11-07-04 21:40

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote in

> Så kan de jo også bare lære at bruge selen !!!!!

Og så er det jo ovenikøbet også påbudt.
Jeg ville godt nok være blevet rystet og sur hvis jeg sad i en taxa og
chaufføren var ligeglad med om han/hun kørte et dyr ned, og så er jeg
godt nok ligeglad hvor lille et dyr. Kan man afværge en påkørsel skal
man da gøre det.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-07-04 00:20

On 2004-07-11 17:04:38 +0200, "Georg" <linesnuden@hotmail.com> said:

> [...]
> og udbrød: Avv, kør dog ordentligt! hvortil jeg svarede, at der var en kat
> på vejen. Så siger den ene: Nå, du er måske dyreven?!

Jeg havde jo nok snarere givet dig ekstra drikkepenge
Men sådan er folk jo så forskellige..
--
Knus fra Ann R

Fra : Jane

Dato : 12-07-04 05:24

Georg skrev i <news:40f1570a$0$239$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> svarede, at der var en kat på vejen. Så siger den ene: Nå, du er måske
> dyreven?!

Var det ikke fristende at svare "nej jeg hader bare folk der
ikke bruger sikkerhedsseler"?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-07-04 05:40

On Sun, 11 Jul 2004 17:04:38 +0200, "Georg" <linesnuden@hotmail.com>
wrote:

>Ja, jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, men jeg havde faktisk
>lyst til, at gennembanke manden.

Det er ikke bare dig. Den slags historier er der masser af. Dog burde
enhver trafikant være klar over, at man skal holde øje med hvad der
sker på vejen, og at passagererne ikke overholder
sikkerhedsforanstaltningerne kan ikke være dit problem. Havde du
observeret en bold komme trillende ud mellem to parkerede biler havde
din reaktion sikkert været den samme, for der følger ofte et barn lige
i hælenede på sådan en. Dine kunder ville så nok ikke have forventet
at du bare havde kørt et barn ned, men det er ikke givet at det havde
afholdt dem fra at brokke sig over hvor elendig en chauffør du er.
Nogle mennesker tror jo desværre, at når de har betalt for en taxi, så
ejer de ikke alene vognen, men også chaufføren og hele vejbanen. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-07-04 08:11

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> på vejen. Så siger den ene: Nå, du er måske dyreven?!
>
> Ja, jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, men jeg havde faktisk

Jeg er nok lidt naiv på det punkt, men mon ikke de har fået sig en
forskrækkelse af den hurtige opbremsning? ... så kommer man altså nemt til
at sige sådan noget vås. .. han havde nok også selv gjort alt hvad man kan
for ikke at ramme missen.
Er glad for at vi har sådan nogle gode taxachauffører som dig

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : jytte jensen

Dato : 12-07-04 09:59

> [...]
>
> Mvh Georg
>
> Du tar helt fejl - det er 80 % (arbejder i dsb, inde i togene) Godt du var
opmærksom på katten, så må herrerne jo klare sig.

Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 12-07-04 10:26

">
> Ja, jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, men jeg havde faktisk
> lyst til, at gennembanke manden.
>
> Mvh Georg
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

"Så hut jeg visker", så skal man iflg. fædselsloven ikke bremse for noget
mindre end en hund, så havde du været skyld i et uheld, så var det dig der
havde fået skylden...

Noget helt andet er at jeg havde gjort nøjagtigt det samme som dig, kan ikke
engang lide at køre en sommerfugl ned
Og ja.. det var da bogle tåber du havde med bag i !!!

--
MVH

Procesteknolog/ Proces-engineer,

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
Lille han-misser kaldet Aslan..

Fra : Leyna

Dato : 12-07-04 12:58

On Mon, 12 Jul 2004 11:25:46 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<Fælles_somikkefindes_@mail.dk> wrote:

>">

>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
>"Så hut jeg visker", så skal man iflg. fædselsloven ikke bremse for noget
>mindre end en hund

Nu findes der altså hunde i alle størrelser, så katten kan sagtens
have været større end en hund!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 14:12

"Jon & Ann-Rikka" <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Så hut jeg visker", så skal man iflg. fædselsloven ikke bremse for noget
> mindre end en hund, så havde du været skyld i et uheld, så var det dig der
> havde fået skylden...

Desværre er der mange der bruger det som undskyldning til, at det er ok, at
køre en kat over....

Jeg bremser også for både katte, fasaner, harer osv. Desuden så er det
oftest på landevejene, hvor der ikke er så meget trafik, at f.eks.
fasanfar-mor og børn vader hen over vejen.
En anden sag er jo, at folk skal holde den afstand, til den forankørende, så
der også bliver plads til, at man kan bremse, uden at blive påkørt
bagfra....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-07-04 15:17

> [...]
> på vejen. Så siger den ene: Nå, du er måske dyreven?!
>
> Ja, jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, men jeg havde faktisk

Hej Georg!

Ja jeg synes bestemt, at du handlede korrekt ved at bremse op for katten
og godt, at den klarede det!

Mange mennesker har desværre den opfattelse, når en kat løber ud på
vejen, at det jo "bare er en kat", og fortsætter udforstyrret - mange
gider sågar ikke engang stoppe bilen og se efter, om det stakkels dyr nu
også er dødt, eller om det lider, når de kører en kat eller for så vidt
et eller andet vildt dyr ned! Jeg har længe ment, at en ny
dyreværnslov, der sidestiller kattens rettigheder med hundens (hvis en
hund løber ud på vejen, er man jo ifølge loven forpligtiget til at
bremse for den og undgå at køre den over - man kan vist endda få en
bøde, hvis man alligevel rammer den), ville være på sin plads! Og uanset
hvad, mener jeg altid, at man så vidt det overhovedet er muligt, skal
gøre sit bedste for at undgå at køre et dyr over, og skulle uheldet
alligevel være ude, ja så er det mindste, man kan gøre da at stige ud af
bilen for at undersøge, om dyret er dødt, eller om det evt. kun er såret
og har behov for dyrlægehjælp!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar