Loppe-bekæmpelse
Fra : Claus

Dato : 11-07-04 15:55

Hejsa
Jeg har en hund der bliver slemt plaget af lopper i perioder, de almindelige
loppemidler har svært ved at tage det og tænkte om der var nogen der kendte
til midlet Ardap det er et insekt bekæmpelses middel som oftes ses i
krydbyrsverden til at bekæmpe blodmider hos slanger og andet kryb.

Jeg ved godt at midlet er blevet ulovligt i handlen i DK men det hindre jo
ikke folk i at hente det fra Sverige eller Tyskland.

Men er der nogen der ved om det kan bruges på hunde som loppemiddel, ved
f.eks at give den et lille sprøjt i nakken hvor den ikke kan slikke sig??

/Claus

Fra : fam. Ager

Dato : 11-07-04 17:32

"Claus" <x@d.d> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks at give den et lille sprøjt i nakken hvor den ikke kan slikke sig??

hej

jeg kender ikke midlet, men har stor succes med hvidløg, knust i foderet.
jeg har også brugt diverse dråber til nakken, men synes at hvidløg har en
bedre effekt! og langt billigere.

mvh. Marie

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 11-07-04 17:35

Claus wrote:
> [...]
> til midlet Ardap det er et insekt bekæmpelses middel som oftes ses i
> krydbyrsverden til at bekæmpe blodmider hos slanger og andet kryb.

Har du prøvet med hvidløg til kræet, det holder for det meste lopper
væk, samt hunden får en bedre ånde, det kan jeg da huske fra dengang jeg
havde vovse.

> Jeg ved godt at midlet er blevet ulovligt i handlen i DK men det hindre jo
> ikke folk i at hente det fra Sverige eller Tyskland.

Nej, men hvorfor mon det er ulovligt herhjemme, selv om jeg kan sige fra
mit job som hvidevareservicemontør, at jeg køber afkalker som er
godkendt i tyskland, men ikke helt i DK endnu.

> Men er der nogen der ved om det kan bruges på hunde som loppemiddel, ved
> f.eks at give den et lille sprøjt i nakken hvor den ikke kan slikke sig??

Hvis det er sundhedskadeligt for dyret, så ville jeg aldrig bruge det.

Fra : Claus

Dato : 11-07-04 18:11

Tak for inputsne indtil videre, vil klart prøve hvidløget, tager det levende
lopper eller er det forebyggende??

> Hvis det er sundhedskadeligt for dyret, så ville jeg aldrig bruge det.

Man giver også frontline i nakken hvor de ikke kan slikke sig.

/Claus

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 11-07-04 20:42

Claus wrote:

> Tak for inputsne indtil videre, vil klart prøve hvidløget, tager det levende
> lopper eller er det forebyggende??

Det gør at de ikke bider, så lægger de jo heller ikke æg, de hader åbenbart
lugten af hvidløg, hvad der jo er mange der gør.
Min Chow elskede at få en helt fed hvidløg hver 2-3 mnd. det gnaskede
han simpelthen i sig, med største omhu, der var intet tilbage bagefter,
som om han vidste at det gjorde han ikke fik lopper på sig, og specielt
fordi han var overfølsom for dem.

> Man giver også frontline i nakken hvor de ikke kan slikke sig.
Er jeg klar over, men brugte det aldrig, det virkede ikke. Men der jo
stadigvæk en grund til at det ikke er godkendt herhjemme.

Fra : x Vuf x

Dato : 18-07-04 11:08

Sun, 11 Jul 2004 21:41:58 +0200, Apollo14 aka Kenneth Rugaard wrote:

>Er jeg klar over, men brugte det aldrig, det virkede ikke. Men der jo
>stadigvæk en grund til at det ikke er godkendt herhjemme.

Hvad er ikke godkendt? Frontline?
Det har altså været anerkendt og brugt i en del år nu.
Og heldigvis for dét da!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 18-07-04 17:45

x Vuf x wrote:

> Hvad er ikke godkendt? Frontline?
> Det har altså været anerkendt og brugt i en del år nu.
> Og heldigvis for dét da!

Kig i den første besked, her er lige et lille citat:
-citat start-
[...]

-citat slut-

Det var såmænd bare lige det jeg svarede på endnu engang.

Og jeg har den indstilling, at hvis man ikke kan købe der herhjemme, så
er det nok fordi det ikke er videre sundt. Men det er der jo meget der
ikke er.

Fra : x Vuf x

Dato : 19-07-04 00:50

Sun, 18 Jul 2004 18:44:54 +0200, Apollo14 aka Kenneth Rugaard wrote:

>Og jeg har den indstilling, at hvis man ikke kan købe der herhjemme,
>så er det nok fordi det ikke er videre sundt. Men det er der jo meget
>der ikke er.

Jamen dér er vi da enige. Mine hunde får ikke noget,
der ikke er egnet til mennesker.

Fra : qfha

Dato : 13-07-04 20:13

"Claus" skrev d. 11-07-04 15:55 dette indlæg :
> [...]
ved
> f.eks at give den et lille sprøjt i nakken hvor den ikke kan slikke

---------

Hej Claus

Hvis du har svært ved at komme af med lopper er det fordi du ikke kommer
helt i bund når du forsøger at udrydde dem.
Får hunden lopper skal du udover at behandle hunden med exs
pot/frontline også behandle omgivelserne. Dvs en kraftig støvsugning af
hjemmet og bilen, hvis du har sådan en (den glemmes ofte), herefter
sprøjtes alt med Absolut D. Hvis du har gjort det grundigt ER lopperne
udryddet.
Er det af en eller anden årsag ikke muligt at komme ind i alle sprækker,
således problemet fortsætter kan du købe noget at hænge op i loftet som
afgiver giftige dampe der dræber lopperne. De er beregnet til stalde og
må i princippet ikke være i menneskebolig, men har man et akut problem,
mener jeg nok det kan gå an for en kort periode.

http://www.kandu.dk/