Male skab.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 11-07-04 09:04

Hej!!

Vi er ved at gøre vores datters værelse i stand inden hun skal begynde i
skolen, og i den forbindelse skal hendes lillebror have hendes klædeskab og
seng, men ak og ve. Hun har overmalet begge dele med div. farver og nu har
vi malet det 2 gange med jern/træ malling og det trækker stadigvæk igennem
nogen steder.
Hvad kan vi gøre, så det ikke trækker i gennem, tingerne er med melamim.

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-07-04 09:10

On Sun, 11 Jul 2004 10:04:04 +0200, Heidi Bojsen
<Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> igennem
> nogen steder.
> Hvad kan vi gøre, så det ikke trækker i gennem, tingerne er med melamim.

Den er giftig, men virker: Køb en billig dåse spraymaling, og brug den som
grunder inden i maler rigtigt.

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-07-04 15:45

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen steder.
> Hvad kan vi gøre, så det ikke trækker i gennem, tingerne er med melamim.

Så mal to gange mere, sådan er det bare.
Mvh.Bodil.

Fra : marlene

Dato : 12-07-04 19:36

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40f15277$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så mal to gange mere, sådan er det bare.
> Mvh.Bodil.
>
> niks, den med at fortsætte den holder ikke.
er der gennemslag, så må man tage fat i den rigtige ende.
du skal købe en dåse isoleringslak, kan hos nogle farvehandlere fåes på
spray.
brug den er forskriften og mal så videre.
maleren.

Fra : Susanne

Dato : 13-07-04 22:24

"marlene" skrev
"..."
> du skal købe en dåse isoleringslak, kan hos nogle farvehandlere fåes på
> spray.
> brug den er forskriften og mal så videre.
"..."

Kan man ikke også bruge shellak til det formål?

Fra : marlene

Dato : 14-07-04 17:21

"Susanne" <denlillevampyr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "marlene" skrev
> "..."
> "..."
>
> Kan man ikke også bruge shellak til det formål?
>
> jeg er lidt bange for at shellak kan krakelere, hvis det anvendes på hele
flader.
shellak bruges jo på normal vis til at forhindre harpiksgennemslag på
træværk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 14-07-04 17:33

marlene wrote:

> flader.
> shellak bruges jo på normal vis til at forhindre harpiksgennemslag på
> træværk

Min bror er maler og siger at shellak virker fortrinligt på f.eks døre,
dvs hele fladen.

Marianne Feddersen

Fra : Jens U. K.

Dato : 15-07-04 11:05

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> wrote in message
> vi malet det 2 gange med jern/træ malling og det trækker stadigvæk
igennem

Det skal være oliemaling. Det vandbaserede kan det trænge igennem.

> Hvad kan vi gøre, så det ikke trækker i gennem, tingerne er med melamim.

Jeg kunne forestille mig at det eneste problem der er ved at det er
melamin er at malingen har svært ved at hæfte på det. Der skal sikkert
slibes og grundes godt?!

Hvis du mener trækker igennem som i eksempler á la løbesod o.lign. så:

Malere bruger normalt loftsalkyd-maling til gennemslag på gammelt puds og
rust o.lign. Alternativt købe en pletforsegler på spraydåse eller en lille
bøtte. Jeg har selv erfaring med at betonprimer kan stoppe løbesod, men nu
er det jo ikke lige den slags gennemslag vi snakker om her

Hvis du mener at malingen ikke dækker den oprindelige farve godt nok:
Det må være et spørgsmål om at give nok lag maling. Det kan muligvis
betale sig at grunde med en speciel grundfarve der passer til den endelige
farve...

Håber du kan bruge rådene.

/Jens Ulrik