Intercitynet
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 06-05-01 01:18

Et spørgsmål til alle jer i Ølstykke (og evt andre) som har fået installeret
det trådløse Intercitynet.

Er i tilfredse ?
Fungerer det, som i havde forventet ?
Fungerer supporten ved evt problemer ?
osv - osv

På en tidligere forespørgsel har Intercitynet nu meddelt,
at de er klar til at installere det hos mig i Herlev-området.

Jeg er meget træt af TDC,s www (læs: vente-vente-vente)
Mon dette her skulle være den befriende løsning ?

Mvh
Bjarne

Fra : Simon Skals

Dato : 06-05-01 02:06

It seems Bjarne Hansen wrote:
>Et spørgsmål til alle jer i Ølstykke (og evt andre) som har fået installeret
>det trådløse Intercitynet.

Ville du købe noget af et firma, der skriver sådan her på deres
hjemmeside:

- det er noget regulært sludder.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-05-01 14:16

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in <slrn9f98qa.7d6.spam@www.gid.dk>:

>- det er noget regulært sludder.

Hiihihih... ja... men det *er* da lidt sjovt. :)

..
--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-05-01 16:30

On Sun, 6 May 2001 01:05:52 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Ville du købe noget af et firma, der skriver sådan her på deres
>hjemmeside:

Det er vel lige så betryggende som at købe noget fra et firma, hvis
telefonnummer er ikke-eksisterende på deres egen
telefonnummer-opslag-service - ikke engang firmaet selv tror at de
eksisterer? ;)

(Morale: hvis vi udelukkende skal forholde os til info på hjemmesider,
er der ikke én eneste udbyder, der burde have nogen kunder. Pointen er
dog at man skal gøre noget mere fodarbejde, ikke blot så at ignorere
hvad, der står på hjemmesiden)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Simon Skals

Dato : 09-05-01 23:42

It seems Peter Brodersen wrote:
> [...]
>telefonnummer er ikke-eksisterende på deres egen
>telefonnummer-opslag-service - ikke engang firmaet selv tror at de

At et nyt telefonnummer ikke optræder i en eller anden database,
ser jeg som et noget mildere forseelse, end det er at skrive teknisk
forkert og nærmest vildledende produktinformation på en
hjemmeside.

>(Morale: hvis vi udelukkende skal forholde os til info på hjemmesider,
>er der ikke én eneste udbyder, der burde have nogen kunder.

Alt i alt synes jeg nok, at de seriøse udbydere har forholdsvis
informative hjemmesider uden graverende fejl, så det er jeg ikke
enig i.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-05-01 03:35

On Wed, 9 May 2001 22:41:46 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>ser jeg som et noget mildere forseelse, end det er at skrive teknisk
>forkert og nærmest vildledende produktinformation på en

Begge dele er elementer til at vurdere troværdighed. Fx kunne
ViborgNet skrive en masse pæn og korrekt info om dem selv, men
http://skur.ter.dk/ ville stadigvæk gøre mig utryg. Der er ganske
enkelt tale om utryghed i forskellige kategorier.

>Alt i alt synes jeg nok, at de seriøse udbydere har forholdsvis
>informative hjemmesider uden graverende fejl, så det er jeg ikke
>enig i.

Ser vi bort fra reklamegejl og lignende, så ja. Problemet er jo, at
det netop er reklamegejl og udtalelser til pressen, der kommenteres.
Personligt har jeg taget mig til hovedet en del gange, hvor nogle af
de seriøse udbydere (WOL, CC, TDC, etc.) har udtalt sig til pressen. I
det sidste års tid har der ganske enkelt været for meget spil for
galleriet, i mine øjne.

Fra : Simon Skals

Dato : 14-05-01 21:48

>Begge dele er elementer til at vurdere troværdighed. [...]

Ja, men hvis du ikke er af den opfattelse, at gradsforskellen på
de to former for utroværdighed har nogen betydning, så lad os
bare stoppe her.

> [...]
>de seriøse udbydere (WOL, CC, TDC, etc.) har udtalt sig til pressen. I
>det sidste års tid har der ganske enkelt været for meget spil for

Jeg synes egentlig ikke, at de er så slemme. Har du nogen særlige
eksempler i tankerne?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 22:26

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes egentlig ikke, at de er så slemme. Har du nogen særlige
> eksempler i tankerne?

Jeg synes driftsstatus-mails fra en udbyder jeg kender godt, hvori der står
at der vil blive problemer med "både internet og mail" kommer i nærheden.
Jeg er dog ikke i tvivl om at denne sætning bruges med vilje.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-05-01 22:29

On Mon, 14 May 2001 23:26:26 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> [...]
>at der vil blive problemer med "både internet og mail" kommer i nærheden.
>Jeg er dog ikke i tvivl om at denne sætning bruges med vilje.

man må tilpasse sit sprogbrug til målgruppen

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-05-01 00:02

On Mon, 14 May 2001 20:48:25 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Ja, men hvis du ikke er af den opfattelse, at gradsforskellen på
>de to former for utroværdighed har nogen betydning, så lad os
>bare stoppe her.

Som jeg nævnte: Der er ganske enkelt tale om utryghed i forskellige
kategorier. Det har snarere noget at gøre med den situation, man
sidder i. Skal man have teknisk information, så er det ene tilfælde
klart mest ubetryggende. Skal man vurdere effektivitet af services,
vil man blive utryg i det andet tilfælde.

>Jeg synes egentlig ikke, at de er så slemme. Har du nogen særlige
>eksempler i tankerne?

Jeg synes at WOL er blevet lidt slem, efter deres pressechef begynder
at gå ud og advare om virusudbrud og lignende. En god del udtalelser
fra udbyderne generelt i forbindelse med "TDC spænder ben hvad angår
'båndbredde'" har også været oplæg til ComputerWorld, som de
selvfølgelig med glæde har postet.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-05-01 16:38

> [...]
>klart mest ubetryggende. Skal man vurdere effektivitet af services,
>vil man blive utryg i det andet tilfælde.

Mon dog. At en opslagsservice ikke afspejler et nyligt oprettet
telefonnummer vil nok ikke give anledning til grå hår i hovedet
hos særlig mange.

> [...]
>fra udbyderne generelt i forbindelse med "TDC spænder ben hvad angår
>'båndbredde'" har også været oplæg til ComputerWorld, som de

Virus og sikkerhed er et buzz-fænomen for tiden, så det kan man
ikke undgå, at der bliver slået på. Jeg ved ikke, hvad du
hentyder til mht. "TDC spænder ben hvad angår 'båndbredde'"

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-05-01 21:35

Hejsa,

>På en tidligere forespørgsel har Intercitynet nu meddelt,
>at de er klar til at installere det hos mig i Herlev-området.

Tjaeh - min kærestes forældre har det - de bor i Ølstykke. Og det kan godt
være de ikke er de mest profesionelle oma - men det jeg har prøvet derude
kører altså ganske godt. Til prisen vil jeg mene, at det er et ganske okay
tilbud! Men som altid - får man som regel hvad man betaler for.

** Lars

Fra : Michael Ravn

Dato : 07-05-01 20:35

On Sun, 06 May 2001 20:34:51 GMT, lkn@galileo.dk (Lars Knudsen) wrote:

> [...]
>være de ikke er de mest profesionelle oma - men det jeg har prøvet derude

Jeg er også lige blevet interesseret, da jeg bor i Herlev. Når du
siger det kører ganske godt er det så ligeså godt/hurtigt som 56K,
ISDN eller måske en af de billigere ADSL-forbindelser?

>Til prisen vil jeg mene, at det er et ganske okay
>tilbud! Men som altid - får man som regel hvad man betaler for.

Udstyret, som man skal købe, koster vist ca. 3000 kr., så helt billigt
er det ikke. Men pr. måned var det vist FRA 149 kr.
Hvem kender ellers til dem? På www.mint.dk står intet, og de (altså
MINT) svarer iøvrigt ikke på mails.

Min største betænkelighed er at man skal købe udstyr for 3000 kr, hvis
det så fungerer dårligt, og man fortryder købet.
Michael Ravn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-01 18:37

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> wrote in message

> Jeg er også lige blevet interesseret, da jeg bor i Herlev. Når du
> siger det kører ganske godt er det så ligeså godt/hurtigt som 56K,
> ISDN eller måske en af de billigere ADSL-forbindelser?

De skriver de garantere en hastighed på 256/256 Kbit

Jeg skrev til dem, da man hørte om dem i pressen.

Der skrev de:

Hej Bjarke

Faktisk er der en stor mulighed for at i får det. Senderen vil nok komme
til at ligge i emilsgave. Vores kontakt person i området er Dan Lauge
Petersen. Han kan kontaktes på jeg@viser_den_ikke.dk. Smid ham en mail.

Og se hvad de skriver,,,,:tilbage:

Hej Bjarke jeg kan ikke på nuværende tidspunkt svarere på hvornår der
sker
noget( ligger i forhandlinger med teleselskaberne med henblik på og få
gravet en 2Mbit ned) og med hensyn til rækkevidde hvil vi bestræbe os på
og
få hele Viby med.Mvh.Intercitynet.Dan Lauge Petersen

2 Mbit...

Jeg kan ikke helt så hvordan det kan hænge sammen...

Og så skal man have udstyr... Og så er der blevet nævt at det er meget
ustabilt..

og i Lucents spec´s falder båndbredden kraftigt efter rimeligt kort
afstand...til ca. 256 kbit ved max afstand

Så jeg kan heller ikke se, hvordan de kan give 11 Mbit på det lokale
netværk...

Så jeg tøvede ikke et split sekund,, da TDC meddelte adsl på
centralen.... (bliver indstalleret 18 maj) Så jeg for en 1 mbit...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-01 18:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> og i Lucents spec´s falder båndbredden kraftigt efter rimeligt kort
> afstand...til ca. 256 kbit ved max afstand

også kraftig stigning i delay.. var vist noget med et halvt sekundt
eller sådan noget...

(og det kunne jeg ikke lide,,, jeg jeg bor akurart 1 km,, fra der hvor
de sagde de ville sætte antenne op... plus at vi bor lavt.)

Men jeg har ikke hørt et kvæk fra nogen... Så jeg ander ikke om hvordan
det kører...

Er der nogen der kan melde ud?

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 19:59

In the nether regions of Hell Bjarke Hansen said:

[Modtaget email]

> [...]
>gravet en 2Mbit ned) og med hensyn til rækkevidde hvil vi bestræbe os på

Hey! Det er jo Snart(tm)!

--
Mvh, Christian
-Det *var* nu også ved at blive lidt kedeligt...

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-01 20:30

"Christian Andersen" <19w9bq2h31001@sneakemail.com> wrote in message

> Hey! Det er jo Snart(tm)!

Jeg forstår ikke din pointe...

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-05-01 22:03

>Jeg forstår ikke din pointe...

Den var også lidt grov...

For vist nok omkr. 1 år siden, var der mange indlæg herinde om et
firma der kaldte sig selv "Transnet". Den danske kontaktperson blev
ved med at hævde at Transnet snart åbnede og datoerne blev ved med at
blive skubbet længere og længere frem i tiden.

Derfor bliver alle forsøg på at skrive "x kommer snart" mødt med sund
skepsis og popsmarte indlæg med (tm) efter snart.

Og pizza.

<http://www.transnet.dk>

--
Mvh, Christian