Tumwater og 533 Mhz DDR2
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-07-04 14:04

Hej,

Jeg sidder med interesse og læser følgende artikel vedr. de nye
Xeons med 800 Mhz FSB(Nocona) og Intel E7525(Tumwater)-chipsættet,
men der er noget jeg ikke helt forstår.

På side fire står der:
| The E7525 currently only supports DDR2 modules at 400 MHz,
| whereas the new Pentium 4 platforms with DDR2 support can run
| 533 MHz DDR2 memory modules.

0g på den sidste side står der:
| Sure, PCI Express may not do any real good until a year from
| now, and DDR2 memory in its current form is no better (and
| appears to actually be worse) than current DDR memory.

Skal det forståes som om, at Intel E7525-chipsættet ikke vil komme
til at understøtte 533 MHz DDR2-moduler, eller skal man mon bare
vente på, at det udvikler sig? Hverken SuperMicro eller Tyan ser
ud til at være klar med et E7525-baseret bundkort, som kan klare
533 Mhz DDR2 og det er åbenbart penge ud af vinduet at investere
i 400 Mhz DDR2, hvis de ligefrem er ringere end de nuværende
DDR-moduler.

<http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=noconaopteron&page=1>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben

Dato : 11-07-04 22:35

> Skal det forståes som om, at Intel E7525-chipsættet ikke vil komme
> til at understøtte 533 MHz DDR2-moduler, eller skal man mon bare
> vente på, at det udvikler sig?

Jeg gætter på det første. Xeon plejer (sjovt nok) være et skridt bagud ift.
single cpu versionerne. i925x ser ud til at være det eneste der understøtter
533mhz ddr-2.

--
Esben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-07-04 22:50

Esben skrev:

> Jeg gætter på det første. Xeon plejer (sjovt nok) være et
> skridt bagud ift. single cpu versionerne. i925x ser ud til at
> være det eneste der understøtter 533mhz ddr-2.

Tak for svaret.
Det kan godt være, at man bare skal se tiden an så.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Esben

Dato : 12-07-04 23:33

> Tak for svaret.
> Det kan godt være, at man bare skal se tiden an så.

Så får du jo aldrig en ny maskine :)

--
Esben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-07-04 00:26

Esben skrev:

> Så får du jo aldrig en ny maskine :)

Jeg ved det godt, men der sker vist så meget i de næste måneder,
at man gør klogt i at klappe hesten lidt, tror jeg. Iwill DH800
har jeg droppet i hvert tilfælde.

--
Hilsen
Madsen