Menneskehår i en kattemave?
Fra : Gaby

Dato : 09-07-04 22:14

Kære NG

Jeg skrev for nogen tid siden, fordi jeg ikke helt forstod, hvorfor min
lille hunkat pludselig har fået en stor forkærlighed for at "vaske mig" -
specielt i håret. Det varmede mig utroligt at finde ud af at det er et
symbol på kærlighed.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om hvordan hun tåler evt hår,
hun slikker af (Jeg er rimelig korthåret). Jeg kan ikke altid nå at stoppe
hende, for det sker om natten at jeg vågner ved at hun er i fuld gang med at
vaske mig.

Håber nogen kan kaste lidt lys over om det kan skade hende.

Mange gode sommerønsker - også om noget mere sol

Gabrielle

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 08:20

"Gaby" <heksemutter@(FJERNDETTE)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> vaske mig.
>
> Håber nogen kan kaste lidt lys over om det kan skade hende.

De samles blot med hendes egne hår i hårbollerne

Nogle katte brækker hårbollerne op med jævne mellemrum, hos andre passerer
hårene automatsik gennem tarmsystemet, og hos nogle, kan man give dem det
såkaldte hårbollefoder, evt. bare som tilskud, for at hårene bliver ført med
i tarmsystemet.

Tina

Fra : Gaby

Dato : 10-07-04 10:57

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> såkaldte hårbollefoder, evt. bare som tilskud, for at hårene bliver ført

Tusind tak for det hurtige svar, for det er virkeligt noget som har naget
mig og jeg har været bange for at hun skulle tage skade af det. For hendes
hår er jo bløde og finere end mine.
Rigtig god sommer til dig

Mange varme hilsner
Gabrielle