Stener mig blind på insert fejl.
Fra : CaPoNE

Dato : 09-07-04 18:51

Der er noget fuldkommen galt i disse to sql sætninger, kan i se
fejlen eller komme med en løsning?

//Første SQL:
strSQLm = "Insert into mList ("
strSQLm = strSQLm & "section, "
strSQLm = strSQLm & "about, "
strSQLm = strSQLm & "opretD, "
strSQLm = strSQLm & "logged, "
strSQLm = strSQLm & "avatar, "
strSQLm = strSQLm & "uList) "
strSQLm = strSQLm & "values( "
strSQLm = strSQLm & "'" & FFF3 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & FFF4 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & KO4 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & FF5 & "')"
oConn.Execute(strSQLm)

Når jeg udskriver den får jeg følgende sætning:
Insert into mList (section, about, opretD, logged, avatar, uList)
values( 'Test', 'Test Test Test', '9. July - 2004', '0', '0',
'a')

// Anden SQL KODE:
strSQLu = "Insert into uList ("
strSQLu = strSQLu & "section) "
strSQLu = strSQLu & "values( "
strSQLu = strSQLu & "'" & FFF2 & "')"
oConn.Execute(strSQLu)

Når jeg udskriver den får jeg følgende sætning:
Insert into uList (section) values( 'Test')

// I begge tilfælde får jeg følgende fejl:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Syntax error in INSERT INTO statement.

På forhånd tak for hjælp.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-07-04 19:05

CaPoNE wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> //Første SQL:
> strSQLm = "Insert into mList ("
> strSQLm = strSQLm & "section, "
> strSQLm = strSQLm & "about, "
> strSQLm = strSQLm & "opretD, "
> strSQLm = strSQLm & "logged, "
> strSQLm = strSQLm & "avatar, "
> strSQLm = strSQLm & "uList) "
> strSQLm = strSQLm & "values( "
> strSQLm = strSQLm & "'" & FFF3 & "', "
> strSQLm = strSQLm & "'" & FFF4 & "', "
> strSQLm = strSQLm & "'" & KO4 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "
> [...]
> Insert into mList (section, about, opretD, logged, avatar, uList)
> values( 'Test', 'Test Test Test', '9. July - 2004', '0', '0',

Hej CaPoNE

Hvis jeg kan se korrekt, er der galt ved disse 2 strSQLm
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "
strSQLm = strSQLm & "'" & 0 & "', "

Hvis de er tal/number i databasen, så skal de se sådan ud:
strSQLm = strSQLm & "" & 0 & ", "
strSQLm = strSQLm & "" & 0 & ", "

I hver SQL streng skulle du prøve at bruge denne kode:
Response.Write SQLstm

Så kan du hvad der kommer med, og hvad der ikke kommer med.

Håber at du kan bruge det til noget.

Mvh
Martin Jørgensen

Fra : CaPoNE

Dato : 09-07-04 21:40

Martin wrote:

Og den anden løsning virkede ikke det er ganske enmindelig tekst
felter.

> I hver SQL streng skulle du prøve at bruge denne kode:
> Response.Write SQLstm
Hvordan skulle det se ud.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 22:04

CaPoNE skrev:

> Når jeg udskriver den får jeg følgende sætning:
> Insert into mList (section, about, opretD, logged, avatar, uList)
> values( 'Test', 'Test Test Test', '9. July - 2004', '0', '0',
> 'a')

Er "logged" et datofelt? '9. July - 2004' er ikke en datoværdi.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 10-07-04 13:06

> Der er noget fuldkommen galt i disse to sql sætninger, kan i se
> fejlen eller komme med en løsning?

Jeg har ingen løsning på dit problem, men din sql fejler i hvert fald ikke
noget. Det må være databasen, eller din forbindelse til den, den er gal med.

/Nikolaj

Fra : mattz

Dato : 10-07-04 15:30

Jeg fandt fejlen gudskelov.

Men jeg ved ikk hvad det skyldes..

Min database forbindelse som jeg brugte gennem hele .asp filen kunne åbenbart
ikke genbruges til at inserte så lukkede den første forbindelse og startede
præcis den samme igen. Så virkede det, rimelig underligt, ved i hvorfor?

Fra : Lasse

Dato : 10-07-04 13:52

"CaPoNE" <capone_mh@hotmail.com> wrote in message

> Insert into mList (section, about, opretD, logged, avatar, uList)
> values( 'Test', 'Test Test Test', '9. July - 2004', '0', '0',
> 'a')

> Insert into uList (section) values( 'Test')

Måske et mellemrum efter values ?

/Lasse
Kig på min mailadresse før du bruger den.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-07-04 14:13

CaPoNE wrote:

> [...]

> oConn.Execute(strSQLu)
>
> Når jeg udskriver den får jeg følgende sætning:
> Insert into uList (section) values( 'Test')

Hvis man får syntaksfejl og der tilsyneladende ikke er noget i vejen med
SQL'en, så bør man kigge på, om man bruger nogle ord, der er reserverede.
I dit tilfælde er ordet "section" et reserveret ord i Access.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=109312

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk
Min bror søger et møbleret værelse i Kbh. til fremleje fra 1.september