Firefox er gået amok
Fra : Christian Catu

Dato : 09-07-04 17:01

Jeg prøvede at installere en ny extension i min Firefox 0.9, og den stod i
waiting i lang tid. Jeg lukkede vinduet ned og bad den slette extension
downloaden. Da jeg ville åbne Firefox igen kom der bare en besked om at den
lige skulle fjerne alle extension downloads. Efter en ½ times venten
lukkede jeg den ned, og fjernede den via tilføj/fjern programmer.
Efter reinstall kan jeg godt åbne den, men jeg kan ikke gøre noget. Jeg kan
ikke engang skrive noget i adresse linjen. Jeg kan højreklikke og få en
menu frem, og der kan jeg at alle mine gamle extensions er der endnu. Så
slettede jeg det igen, og alt hvad der hed Mozilla, eller firefox på min
computer og i reg databasen, men stadig kommer de gamle extensiopns frem
når jeg geninstallerer. What to do - jeg er jo blevet afhængig af den
browser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 17:33

Christian Catu skrev:

> Jeg prøvede at installere en ny extension i min Firefox 0.9,

Hvilken?

> Efter reinstall kan jeg godt åbne den, men jeg kan ikke gøre
> noget.

Har du afinstalleret Firefox først? Hvis ikke, så prøv det. Det
berører ikke extensions og andet profilstof, men Firefox har det
med at drille hvis man installerer oven på en eksisterende version.

> men stadig kommer de gamle extensiopns frem når
> jeg geninstallerer.

Extensions ligger sammen med din profil. På mit system (Windows
2000) er det under C:\Documents and
Settings\[brugernavn]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Du kan enten slette hele profilen eller bare slette enkelte
extensions.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-07-04 20:37

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> Settings\[brugernavn]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles
>
> Du kan enten slette hele profilen eller bare slette enkelte

Pas på med at anbefale folk at slette deres profil. Du risikerer at folk
følger dine råd og dermed sletter deres bookmarks, passwords, extensions med
mere.

Du kan i stedet skrive at de skal flytte deres profil til et andet sted på
disken. Firefox vil så selv oprette en profil og man kan så bagefter selv
tilføje ting ( fx sine bookmaeks) til profilen.

--
Tips til Mozilla Firefox
http://www.livejournal.com/users/jacob667/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-07-04 22:07

Jacob Riis skrev:

> Pas på med at anbefale folk at slette deres profil. Du
> risikerer at folk følger dine råd og dermed sletter deres
> bookmarks, passwords, extensions med mere.

Du har ret - jeg burde have pointeret at alle ovennævnte ting
forsvinder når man sletter profilen.

Fra : Jacob Riis

Dato : 09-07-04 20:43

Christian Catu wrote:
> [...]
> stadig kommer de gamle extensiopns frem når jeg geninstallerer. What
> to do - jeg er jo blevet afhængig af den browser

Prøv at starte Mozilla Firefox op i Save Mode. Hvis du bruger Windows kan gå
til -> Start -> Programmer -> Mozilla Firefox -> Mozilla Firefox (Safe Mode)

Mozilla Firefox vil så starte op uden nogen extensions. Du kan så prøve at
gå til din extension manager og fjerne den seneste extension som har givet
dig problemer.

--
Tips Mozilla Firefox
http://www.livejournal.com/users/jacob667

Fra : Christian Catu

Dato : 10-07-04 17:18

On Fri, 9 Jul 2004 21:42:56 +0200, Jacob Riis wrote:

> Mozilla Firefox vil så starte op uden nogen extensions. Du kan så prøve at
> gå til din extension manager og fjerne den seneste extension som har givet
> dig problemer.

Tak til Jens og Jacob
Det var ikke muligt, da jeg slet ikke kunn eklikke på noget i firefox, selv
ikke i safe mode.
Men mange tak for link til user profile. Vara slet ikke klar over at
Firefox bruger brugerprofiler.
Den extension der fejler (jeg har dobbelttjekket det, og får fejlen igen
hvis jeg installerer denne extension) er den nye Launchy. Jeg troede det
vara den Web Developer profil jeg havde installeret, men jeg havde i samme
session opdateret launchy til ny version, og denne virker altså ikke (på
min pc)

Christian