2 husdyr i lejebolig men man må kun have 1~
Fra : Helle

Dato : 09-07-04 14:32

Hej.

Jeg står og søger lejlighed/værelse og det er komplet umuligt at finde et
sted hvor man må have mere end 1 kat/hund. Jeg har fundet en del steder hvor
man kun må have én kat men jeg har altså to! Er der nogen af jer herinde der
bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke
må?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen !?

Citat: Michael Rivera

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 16:21

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke

Herude må vi også kun have een kat eller een hund, mod tilladelse (meget nem
at få). Der er dog rigtig mange herude, der har flere hunde og flere katte,
og kat + hund, uden der er nogen der siger noget til det.
Det er ikke ejendommes egne folk der kommer ind i lejligheden ved udbedring
af fejl og mangler, det er tilkaldte håndværkere, som er
totalt-bedøvende-ligeglade med, hvor mange dyr der er i lejligheden.

Jeg skulle på nuværende tidspunkt også have haft to katte, men de kunne
alligevel ikke enes, så den "gamle" flyttede ud til min mor, hvor han er
meget glad for at være. Den nye er faldet mægtig godt til her

Jeg vil sige, at bor man et sted hvor der er stor risiko for at det bliver
opdaget at man bryder reglerne for husdyr, skal man ikke have mere end hvad
reglerne tillader. Det er dumt, hvis kattefjendske fru Hansen bliver ved med
at klage over de to katte hun kan se i vinduet af og til, når hun sidder på
bænken over for blokken, og glor på vinduer

Tina

Fra : anja rasmussen

Dato : 09-07-04 18:14

> [...]
> at klage over de to katte hun kan se i vinduet af og til, når hun sidder på
> bænken over for blokken, og glor på vinduer

Tja...
her hvor vi bor, må vi slet ikke have dyr....emn, overboen har hund, og
deres nabo har også kat.....men det er rigtigt, hvis nu der bor en sur
fru hansen, som hele tiden skal klage, så er det ærgerligt...

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : John Sahl

Dato : 09-07-04 20:28

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
der
> bor i en ungdomsbolig/kollegie/lejlighed med mere en én kat selvom I ikke

hej Helle.....

her hvor vi bor må vi kun have enten en hund eller en kat..... men som vi
har fået at vide af bestyrelsesformanden gider de ikke lege politimænd og
dyneløftere, så vi kan sagtens have flere dyr... men kommer der klager
bliver det taget op til debat, men klagerne skal være berettigede og
begrundede, så folk kan ikke bare klage fordi de ser sig sure på en.....
mange steder accepterer de at man har flere katte end det tilladte, så længe
kattene er indekatte.. men prøv at spørge direkte om de er meget strikse,
eller om de ser lidt gennem fingre med det hvis det ellers ikke er til
gene.... husk at gøre opmærksom på at det er indekatte ;)

Knus, Sabina

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-07-04 21:46

Hej Helle
Jeg ved fra da jeg boede i lejlighed, er der en regel med at hvis du har 2
katte,og der står i reglerne at man kun må have et husdyr, må du gerne tage
dem med i lejligheden, de kan ikke tvinge dig til at sælge noget du havde
allerede inden du flyttede ind, sådan var reglerne ihvert fald der hvor jeg
boede.
Mvh Jeanette

Fra : Jakob Lyhne Thuesen

Dato : 09-07-04 21:59

Nej, men hvis der står i kontrakten at man kun må have et husdyr og har
flere, så kan de give dig valget. Afskaf et eller flere husyr, så du kun har
et jævnfør kontrakten eller flyt, da du bryder din lejekontrakt. Det er
risikoen man må tage med.

Vi bor i en lejlighed, hvor vi må have 2 katte, så hvis det er i Odense du
skal bo, så skriv lige da, så skal jeg da gerne henvise til vores udlejer.

Mvh

Jakob

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-07-04 22:12

Ja, men der står også i kontrakten (her i Næstved), at hvis du havde dem
inden du flyttede ind, må du tage dem med, men hvis det er nogle du
anskaffer dig mens du bor i lejligheden, har de lovlig grund til at give dig
valget mellem at afskaffe den ene eller flytte.
Mvh Jeanette

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-04 08:15

"Martin Nielsen" <mjn@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dig
> valget mellem at afskaffe den ene eller flytte.

Kontrakter er MEGET forskellige fra sted til sted, hvad angår husdyrhold.
Nogle steder må man gerne beholde de dyr man tager med ved indflytningen,
andre steder må man ikke. Her hvor jeg bor må man ikke... Jo, een hund eller
een kat, efter ansøgning, som vores hysdyrsregler foreskriver. Og nogle
steder må man ikke engang have en hamster i et bur, uanset om man havde den
ved indflytningen, eller ej.

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-07-04 22:20

Jeanette skrev
[...]

Hvis du flytter ind med 2 katte og du i lejekontrakten
har skrevet under på at du kun må have en kat, så er det
kontraktbrud og det er opsigelsesgrund, hvis selskabet
er "flinke" så får man en chance til at omplacere den ene
kat, så nej de kan ikke tvinge nogle til at skille sig af med en af kattene,
men de kan med loven i hånden sige dem
op.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 09-07-04 23:02

Jeg ved at andre har overtrådt regler ang. husdyr og sluppet afsted med
det. Jeg kan godt forstå, at hvis man står i en desperat situation man
vil løbe større risici end hvis man har valgmuligheder.
Da jeg besluttede at nu ville jeg altså flytte fra min gamle lejlighed
ville jeg helst ha' søgt en lejlighed i nogle nærliggende gårdhavehuse,
men der var reglen én kat og/eller én hund. Med på det tidspunkt 3
katte ville jeg ikke turde risikere at sige ja, heller ikke selvom min
kollega sagde at de ikke var strikse med det.
Her må jeg ha' alle misserne og skal ikke frygte for at nogle får ondt
af synet.
Så umiddelbart ville jeg ikke turde løbe risikoen, men i sidste ende må
du selv vurdere om du vil/tør/er nødt til det.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 10-07-04 17:11

Hej Helle.

Ja, det er da en sørgelig situation at komme i. Hvor langt væk havde du
tænkt dig at flytte ? Her på langeland har vi masser af af huse til salg,
også en del til leje, hvor man kan have kat i landlige omgivelser. Det er
selvfølgelig et stykke væk fra svendborg, men katte har det godt på
langeland.

Johny P.

Fra : Helle

Dato : 10-07-04 21:58

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]
> også en del til leje, hvor man kan have kat i landlige omgivelser. Det er
> selvfølgelig et stykke væk fra svendborg, men katte har det godt på

Jeg har ikke råd til at købe hus eller leje hus. Er på su og kan kun klare
en husleje på max 2500 kr/mdr.

Mvh Helle