At smaske..............
Fra : dias

Dato : 08-07-04 21:57

Når nogen smasker hvad kan det skyldes, nu tænker jeg på børn især! Når man
beder dem holde op med at smaske og de bare føler de ikke kan, kan der være
noget galt som gør at de bliver ved eller er det simpelthen mangel på
opdragelse?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-07-04 09:05

"dias" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> noget galt som gør at de bliver ved eller er det simpelthen mangel på

Masser af forældre synes - tilsyneladende - at det er ok, at (deres) børn
smasker.
Kender en del halvstore unger, der aldrig af deres forældre har fået at
vide, at de skal lade være med at smaske.... de er HÆSLIGE at spise sammen
med!

Man kan godt lade være med at smaske.
Og man kan lære at lade være.
Men man lærer det næppe på ét måltid.

Mvh. Lisbeth

Fra : dias

Dato : 09-07-04 14:32

Altså der kan ikke være noget galt, således at forstå, at hvis man skælder
ud over det, så ville det virkelig gøre ondt om man senere erfarer at der
var noget galt og barnet virkelig ikke kunne stoppe med at smaske?

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:40ee5473$0$3077$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-07-04 11:45

> Altså der kan ikke være noget galt, således at forstå, at hvis man skælder
> ud over det, så ville det virkelig gøre ondt om man senere erfarer at der
> var noget galt og barnet virkelig ikke kunne stoppe med at smaske?

Jeg har aldrig hørt, at der kan være noget i vejen med et barn, som får det
til at smaske. Ikke hvis barnet er 2-3 år og opefter.

Men hvorfor dog skælde ud over det?

Hvorfor ikke bare lære barnet, på en venlig måde, at det kan og skal spise
uden at smaske?

Mvh. Lisbeth

PS: Vil du (også andre) ikke være flink at slette det meste af den mail du
svarer på... medtag evt. den sætning du svarer på og svar UNDER. Så fylder
indlæg ikke mere end højst nødvendigt og de er nemmere at læse.

Her står der mere om at citere:

Fra : Jens Min ven

Dato : 11-07-04 05:48

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Men hvorfor dog skælde ud over det?
>
> Hvorfor ikke bare lære barnet, på en venlig måde, at det kan og skal

på sådan pedagog måde ?

--
Jens.

Er jeg bare havnet i glemmebogen?
Hvor surt kan det være
MvH Steen Johansen.
OE Quotefix http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-07-04 08:30

" Jens Min ven" <@> skrev i en meddelelse

> på sådan pedagog måde ?

Jeg er ikke pædagog og aner ikke, hvad "pedagog måde" er.
Går ud fra, at du mener pædagog-måde, men ved stadig ikke, hvad du mener med
det udtryk.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ulvir

Dato : 11-07-04 11:13

Lisbeth Jacobsen wrote:
> " Jens Min ven" <@> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke pædagog og aner ikke, hvad "pedagog måde" er.
> Går ud fra, at du mener pædagog-måde, men ved stadig ikke, hvad du
> mener med det udtryk.

Min ven Jens mener nok 'at gøre det pædagogisk rigtigt...' Noget á la:
Barn: Hvad er klokken?'
Pædagogen: 'Hvad synes du?'

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-07-04 17:51

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min ven Jens mener nok 'at gøre det pædagogisk rigtigt...' Noget á la:
> Barn: Hvad er klokken?'
> Pædagogen: 'Hvad synes du?'

Hvis det er dét, man mener med "pædagogisk måde", vil jeg foreslå, at man
lader være med at bruge pædagogiske måder.

Mvh. Lisbeth

Fra : JENS min ven.

Dato : 15-07-04 12:56

Ulvir wrote:

> Min ven Jens mener nok 'at gøre det pædagogisk rigtigt...' Noget á
> la: Barn: Hvad er klokken?'
> Pædagogen: 'Hvad synes du?'

jep.

--
Jens

Fra : Connie Toft

Dato : 18-07-04 09:31

Jeg ved ikke om tilstoppet næse kan have med problemet at gøre.
Jeg lider af ret kraftig høfeber. Kan faktisk ikke få vejret
gennem næsten når det er værst. Dette kan jeg da også godt mærke
når jeg spiser. Jeg hiver mere efter vejret. Måske et barn med
tilstoppet næse, bare prøver på at få vejret gennem munden, også
når han/hun spiser og derved kommer til at smaske???

Connie