Beta 16 manual, please
Fra : Bo Holmqvist

Dato : 08-07-04 18:46

Er der nogen , der har en manual til en Beta 16 telefoncentral, så er jeg en
potentiel aftager.

Specifikt har jeg det priblem, at der skal bruges gode gamle telefoner med
drejeskive, og centralen kan kun lide telefoner med trykknapper. Hvordan
fortæller man den, at den skal lytte efter pulser og ikke toner?

MVH
Bo Holmqvist
www.jerNhesteN.dk
www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-07-04 22:00

"Bo Holmqvist" <llolsen@soundimage.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen , der har en manual til en Beta 16 telefoncentral, så er jeg
en
> potentiel aftager.

Jeg har ikke en ekstra

> Specifikt har jeg det priblem, at der skal bruges gode gamle telefoner med
> drejeskive, og centralen kan kun lide telefoner med trykknapper. Hvordan
> fortæller man den, at den skal lytte efter pulser og ikke toner?

Uhh... Jeg tror jeg kan have et svar imorgen! Satte lige manualen af igår...

MVH
Kent Glerup

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 09-07-04 06:39

> Jeg har ikke en ekstra

En kopi købes gerne !

> Uhh... Jeg tror jeg kan have et svar imorgen! Satte lige manualen af
igår...

Så sæt den lige på igen Venter spændt . . . !

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-07-04 10:06

> En kopi købes gerne !

Muligt, men det kan jeg desværre ikke klare.. Jeg er på ferie og kommer lige
hurtigt forbi firmaet senere...

Du må vente til iaften...

MVH
Kent Glerup

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-07-04 22:01

On Thu, 8 Jul 2004 19:45:47 +0200, "Bo Holmqvist"
<llolsen@soundimage.dk> wrote:

> [...]
>drejeskive, og centralen kan kun lide telefoner med trykknapper. Hvordan
>fortæller man den, at den skal lytte efter pulser og ikke toner?
Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg har samme problem, dog bare med en
Alcatel Kirk Menuet, den ville jeg gerne have til at lave
drejeskivepulser på bylinjen.

/Hans

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 08-07-04 23:02

Nu spørger jeg måske dumt, men var det ikke bedre at skrotte
drejeskive-telefonerne?

Vhils Morten

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 09-07-04 06:38

> Nu spørger jeg måske dumt, men var det ikke bedre at skrotte
> drejeskive-telefonerne?

Ikke, hvis det er af nostalgiske grunde. Nogle gange er den "gamle"
teknologi nu også fascinerende.

Så spørgsmålet er stadigt aktuelt.

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-07-04 18:07

> [...]
> drejeskive, og centralen kan kun lide telefoner med trykknapper. Hvordan
> fortæller man den, at den skal lytte efter pulser og ikke toner?

Hej igen..

Ser ikke så godt ud med puls-signalering... Ifølge manualen til Akkord
fase2-anlægget (som svarer meget til Beta), er det kun udadtil den kan lave
puls-signalering, ud kan hvis byliniekortet er af eksportversion.. (hvad det
end betyder)

For at aktivere puls-signalering på bylinierne:

Løft af på lokal 20
Tast "*19", afvent klartone
Tast "511#", afvent kvitteringstone
Tast "#", afvent kvitteringstone
Læg på

For at aktivere DTMF-signalering på bylinierne:

Samme som ovenfor, bare med "511*"

Jeg har manualen hjemme i weekenden, spørg hvis der er yderligere!

Og nej, jeg har ingen mulighed for at kopiere den! Så må du selv klare det
(jeg bor i vestjylland)

MVH
Kent Glerup

Fra : Bo Holmqvist

Dato : 09-07-04 20:32

Tak for info. De vil blive gemt.

Desværre er bylinierne ikke aktuelle, da det er til ren internt hobby-brug.
Og da vi allerede har drejeskivetelefoner, har vi ikke lyst til større
udgifter end dem, vi allerede har haft (men det kan åbenbart blive
nødvendigt).

Kan manualen lånes - tilsendes, kopieres og returneres?

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-07-04 21:50

> [...]
> Og da vi allerede har drejeskivetelefoner, har vi ikke lyst til større
> udgifter end dem, vi allerede har haft (men det kan åbenbart blive

Som jeg ser det kan Beta'en ikke arbejde med pulssignalering på
lokalsiden...

> Kan manualen lånes - tilsendes, kopieres og returneres?

Nope. Som sagt et par gange har jeg den hjemme i weekenden.

MVH
Kent Glerup