hund med til udlandet
Fra : Stefan Mangelsen

Dato : 08-07-04 18:42

jeg vil bare høre om det er nogle der kender reglerne hvis man vil tage sin
hund med til Tyskland eller Frankrig

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 08-07-04 18:57

Hej,

En hurtig søgning på "hund med på rejse" i Google.dk gav følgende:

http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/forside.htm

og

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Rejse_med_hund/tema_hund_rejse_med_hund.html

mvh

Henrik J. Nielsen
http://groups.msn.com/bichonhavanaisowners

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-07-04 23:05

"Stefan Mangelsen" <olesvej@c.dk> wrote in message
> jeg vil bare høre om det er nogle der kender reglerne hvis man vil tage
sin
> hund med til Tyskland eller Frankrig

Ring ti ldin lokale dyrlæge og bestil et EU hundepas.

Deri skriver han så hvilke vaccinationer din hund har fået og dem som den
mangler kan du jo så få ham til at give når I nu er der alligevel.

Det er de samme vaccinationskrav til både Tyskland og Frankrig.

Peter

Fra : qfha

Dato : 09-07-04 19:08

"Peter K. Nielsen" skrev d. 08-07-04 23:05 dette indlæg :

> [...]
> mangler kan du jo så få ham til at give når I nu er der alligevel.
>
> Det er de samme vaccinationskrav til både Tyskland og Frankrig.

---------
Hundepassene er endnu ikke indført. Så det kan ikke lade sig gøre at få
et sådant, men få almindelig og rabies vaccination hos din dyrlæge. Husk
at få et rabiesskilt til at sætte sammen med hundetegnet. I Bayern
risikerer hunden at blive aflivet, hvis den ikke bærer et sådant, pga.
rabiesfaren. I de andre dele af tyskland mener jeg ikke de går så
direkte til den.
Så en lille kommentar til at rejse i frankrig med hund. Det er en stor
fornøjelse. Hunden er velkommen de fleste steder, og får ofte en udsøgt
særforplejning og positiv opmærksomhed. Noget vi ser frem til, når vi
om få dage selv tager afsted til frankrig med hunde.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren LH

Dato : 10-07-04 07:09

> [...]
>særforplejning og positiv opmærksomhed. Noget vi ser frem til, når vi
>om få dage selv tager afsted til frankrig med hunde.

Hej,

Hvad er det for noget med et rabiesskilt, det har jeg da aldrig hørt om?
Hverken min gamle eller nuværende dyrlæge har nævnt noget om det, når vi
var oppe og få Holly vaccineret inden rejse til Tyskland. Men jeg vil
godt høre hvor du har det fra, om der evt. står noget på nettet et sted,
for vi skal faktisk til Bayern om en uge, så jeg alt skulle helst være
ok for at få hunden med hjem igen

I øvrigt kan det godt lade sig gøre at få et hundepas, for vi fik
faktisk et til Holly da vi alligevel skulle have hende vaccineret. Vi
kan selvfølgelig ikke bruge det til noget, for det er ikke indført, men
så har vi det når det nu bliver indført, antagelig til oktober.

Mvh
Søren

Fra : qfha

Dato : 10-07-04 11:59

"Søren LH" skrev d. 10-07-04 07:09 dette indlæg :

> [...]

men
> så har vi det når det nu bliver indført, antagelig til oktober.

-----------

Det er et lille skilt a'la hundetegnet, hvoraf det fremgår at hunden er
vaccineret med rabies. Det har jeg altid fået udleveret ved vaccination
mod rabies, som jeg husker det, i de sidste 10-15 år. Der er ikke krav
om det, men lige præcis Bayern ( som i tysk sammenhæng ofte har meget
specielle regler) er kendt for at kunne finde på at aflive en hund, hvis
det ikke fremgår tydeligt, at den er rabiesvaccineret. For en del år
siden oplevede et dansk ægtepar, at hunden smuttede fra dem på en
rasteplads, den blev antruffet i skoven og skudt. Argumentet var dengang
rabiesfaren, men det er tilladt i bayern, at lodsejeren umiddelbart må
skyde løse hunde. Det har formentlig også været en del af grunden.

Det er ikke lige der hunden skal luftes frit.

Du skal have skiltet hos dyrlægen, de får det sammen med vaccinen. Det
koster ikke noget. Jeg tror ikke mange dyrlæger tager det alvorligt, og
bruger derfor ikke tid på udlevering af det.

Bayern er et af de få steder, hvor jeg selv tager det alvorligt.

God tur, og pas på vovse.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/