BX chipset, hvilket ram?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-07-04 12:46

Skal have sat mere ram i en ældre scumpaq pc med disse specs (fra cpu-z)

Motherboard manufacturer Compaq
Motherboard model 041Ch,
BIOS vendor Compaq
BIOS revision 686T2
BIOS release date 02/08/99
Chipset Intel i440BX/ZX rev. C1
Southbridge Intel 82371 (PIIX4) rev. C1

Der sidder i forvejen 64mb pc100 ram, og havde planer om at tilføje en blok
mere på 64. Jeg ved desværre ikke om den der sidder i nu er single eller
doublesided, det jeg vil sætte i er single sided.

Er der nogen der på forhånd kan sige om det er ligegyldigt med
single/double, eller om det vil give problemer (såsom at den kun ser 32mb )?

Jeg har ikke mulighed for at se efter på forhånd, så det ville være rart at
vide inden jeg tager derud.

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 08-07-04 16:29

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der på forhånd kan sige om det er ligegyldigt med
> single/double, eller om det vil give problemer (såsom at den kun ser
> 32mb )?

I følge http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/ram_bx_faq.html
Så skulle det være underordnet ved modul < eller = 64 MB.
(
http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/ram_bx_faq.html#Q:_What_module_sizes_are_supported_on_my )

> Jeg har ikke mulighed for at se efter på forhånd, så det ville være
> rart at vide inden jeg tager derud.

CTspd kan give info om RAM:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml
om det specifikt kan fortælle om det er double eller single sidet RAM er
i maskinen, kan jeg ikke huske, men du kan prøve.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-07-04 16:57

Leony mumbled his insignificant opinion in:
wKdHc.23552$Vf.1189771@news000.worldonline.dk

> "Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I følge http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/ram_bx_faq.html
> Så skulle det være underordnet ved modul < eller = 64 MB.

Takker, ovenstående var rar info :) Jeg ved stadigvæk ikke med
single/double side, men jeg prøver, vender tilbage engang når jeg finder ud
af det.

Fra : JK

Dato : 08-07-04 21:32

On Thu, 8 Jul 2004 13:45:39 +0200, "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke mulighed for at se efter på forhånd, så det ville være rart at

BX chipset skal have low density ram. Får det high density ram, så vil
det enten ikke boote, eller optæller ram til halvdelen.

Om du bruger pc133 ram eller pc100, er ligegyldigt.

I de fleste tilfælde accepteres 256 Mb pr. slot, men aldrig mere pr.
slot.

Det er bedst at anvende dobbeltsidig ram, da det oftest er low
density.

Helt ny ram skal du ikke satse på. Køb noget ældre, brugt.

mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-04 21:48

JK wrote:
> Om du bruger pc133 ram eller pc100, er ligegyldigt.

Ikke i alle tilfælde, visse BX board kan godt køre med en 133Mhz CPU og der
vil der nu være smartest at køre med PC133 RAM.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-07-04 22:58

On 2004-07-08, N_B_DK <N_B_DKSPAM@SPAMhotmail.com> wrote:

> Ikke i alle tilfælde, visse BX board kan godt køre med en 133Mhz CPU og der
> vil der nu være smartest at køre med PC133 RAM.

uofficielt ja

Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 09-07-04 00:42

Thomas S. Iversen wrote:

> uofficielt ja

Har ikke påstået andet, men derfor eksisterer de jo alligevel *S*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas S. Iversen