Ønskes: Passwordsikring af HD ved rep.
Fra : Tonny Hansen

Dato : 08-07-04 11:08

Tilgiv mig hvis OT.

Min stationære skal på værksted.
I den forbindelse skal jeg bla. have installeret en større harddisk.
Der er på nuværende tidspunkt 2 diske i maskinen og den nye/største skal
ændres til fremover at være C drev/master.

Jeg søger i den forbindelse et program jeg kan installere på puteren, der
kan hindre andre end mig i at se/have adgang til de to oprindelige
harddiske.
Servicefyren skal bla. kunne ændre den nuværende Master til Slave, men ikke
have adgang til indholdet på diskene.

Håber I kan hjælpe.

Hilsen Thomas.

Fra : Anders Lund

Dato : 08-07-04 11:44

Tonny Hansen wrote:

> [...]
> harddiske.
> Servicefyren skal bla. kunne ændre den nuværende Master til Slave, men ikke

Kan du ikke pille harddiskene ud og lade service gutten installere den
nye harddisk som var den alene, for derefter at selv at sætte de 2 gamle
diske i?
Evt. få en ven/kollega til at hjælpe.

Det kan vist nok give nogle problemer med garantien hos nogle computer
forhandlere, men prøv at hører dem ad.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-07-04 12:06

Tonny Hansen wrote:

> Jeg søger i den forbindelse et program jeg kan installere på puteren, der
> kan hindre andre end mig i at se/have adgang til de to oprindelige
> harddiske.

Hvis begge de to oprindelige diske skal krypteres, hvor skal
programmet der gør dette så ligge? På en diskette?

> Servicefyren skal bla. kunne ændre den nuværende Master til Slave, men ikke
> have adgang til indholdet på diskene.

Hvad med at lave sikkerheden "fysisk"? Forklar værkstedet at der
ligger nogle fortrolige oplysninger på harddiskene, som du ikke
må/ønsker at lade uden opsyn. Mens du kigger på, får du en
tekniker til at skrue de to harddiske ud og du gør opmærksom på at
når den nye disk er på plads, så kommer du forbi og får de to
diske monteret igen. Når maskinen er klar og diskene monterede
sætter I strøm til og ser om systemet kan finde alle tre drev på
en gang. At skrue diskene ud og i tager max et par minutter, og
det at ændre fra master til slave er også hurtigt gjort hvis
teknikeren på forhånd har fundet et dataark med jumpersettings for
dine diske.

> Håber I kan hjælpe.

Jamen håber det hjalp..

> Hilsen Thomas.