Hjælp igen
Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 07-07-04 21:12

Hejsa NG

Som nogen af jer ved havde Indy gået og tisset foran synet på os.. og så fik
jeg hende til dyrlægen og det viste sig hun havde en masse krystaller i sit
urin.
Indy blev ordineret Hills S/D foder og fik de lyserøde piller.

Nu er det sådan at hun de sidste tre dage har vækket os om natten ved at hun
har kastet op.. er det foderet hun ikke så godt kan tåle?

Vi skal først til dyrlægen i næste uge igen for at aflevere en urin prøve.
Og udover at kaste op har hun det helt fint.. leger osv.

Håber nogen kan hjælpe
Peggy-Sue

Fra : Denise

Dato : 08-07-04 07:02

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjerndette@dpnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi skal først til dyrlægen i næste uge igen for at aflevere en urin prøve.
> Og udover at kaste op har hun det helt fint.. leger osv.

Hmm, kan det være medicinen ? Hvad tid får hun den og får hun den sammen med
mad, f.eks. først lidt mad, så pillen og så lidt mad igen. Det kan godt være
man ikke behøver gøre det sådan, men det gør jeg nu altid.
Er det mad der kastes op eller er det galde ?
Hvis det fortsætter ville jeg nok spørge dyrlægen, nu når hun både har fået
nyt mad og så medicin. Det kan måske være hun ikke kan tåle synolux og skal
have noget andet, jeg tror ikke det er maden.

--
Hilsen Denise

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 08-07-04 09:12

Hun får normalt pillen om morgenen og igen om aftenen. Maden har hun adgang
til hele dagen så det regulerer jeg ikke.
Hun gør det altid om natten.
Nu får hun hverken maden eller pillerne.. jeg turde ikke give hende pillerne
mere.. hun skulle have dem i 12 dage men det er blevet til 10, så må jeg
snakke med dyrlægen når jeg skal derud i næste uge med en urinprøve.
Men Indy har ikke kastet op inat.
Det er helt brunt.. men det meste er mavesyre ser det ud til.. det er kun 1
gang det har været maden.

Fra : Denise

Dato : 08-07-04 09:59

> [...]
> Men Indy har ikke kastet op inat.
> Det er helt brunt.. men det meste er mavesyre ser det ud til.. det er kun

Selv om hun har adgang til maden hele dagen, bør man, efter min mening,
alligevel give noget mad før og efter en pille, f.eks. noget lækkert de kan
lide, leverpostej, lækkert vådmad, rejer, eller hvad de ellers sjældent får,
både så pillen ikke går på tom mave og for at være sikker på, at den ikke
sidder og generer i halsen. Altså lidt håndfodring før og efter.
Men hvis hun har fået dem i 10 dage er det sikkert også ok, men ellers kunne
du jo sagtens have ringe til dyrlægen, det koster ikke noget, og spørge om
det er ok, du har stoppet efter 10 dage.
Så hvis hun ikke spiser noget lige før aften pillen, kan det jo sagtens være
hun kaster op senere, og så vil det jo netop være mavesyre, når pillen
ligger og gærer på tom mave, men det lyder som hun er frisk igen.
Held og lykke med prøven i næste uge

--
Hilsen Denise

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 08-07-04 11:36

MIn dyrlæge har ferie så hende kan jeg desværre ikke ringe til.
Indy er desværre det man kaldet totalt kræsen :) så hun spiser som regel kun
sin tørkost.. alt andet er hun ikke så vild med.. endda tørkost er hun
kræsen med

Fra : Denise

Dato : 08-07-04 12:15

> [...]
kun
> sin tørkost.. alt andet er hun ikke så vild med.. endda tørkost er hun

Ja, det er irriterende når de er så kræsne, men gælder det også hvis du
håndfodrer. Nogle gange synes de det smager bedre hvis man bruger tid på at
håndfodre og lokke, eller rode rundt i maden med fingeren, hihi. Eller måske
noget tørmad blødt op i vand. Der er jo også makrel i tomat, eller hvis de
er vilde med kogt torsk kan man lave nogle små poser i fryseren, man kan
bruge til at lokke med, når de skal have medicin. Eller noget vådmad lunet i
mikroen. Det er bare med at være kreativ og prøve sig frem, hvis man altså
gider .

--
Hilsen Denise