JavaScript i includefil?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-07-04 14:36

Hej NG.

På en asp side har jeg et lille script, der viser lidt info om siden.
Version og buildnummer ligger som variable på asp siden.

Scriptet er ganske simpelt:
alert('Min side\nVersion <%=vesrion%>\nBuild <%=build%>');
og det viser det det skal.

Men hvis jeg gemmer scriptet i en fil scripts.js og inkluderer denne fil på
asp siden med
<script language="javascript" type="text/javascript"
src="scripts.js"></script>
vises teksten ganske som det står, alstå med <%=version%> istedet for
versionsnummeret.

Kan man 'linke' scriptfilen med asp siden så scripet kan bruge variablen?

mvh
Stefan

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-07-04 15:33

Stefan Kristensen wrote:

> Kan man 'linke' scriptfilen med asp siden så scripet kan bruge variablen?

Omdøb din javascript-fil fra "script.js" til "script.asp".

Indsæt toppen af "script.asp" angiver du den rigtige MIME-type
"text/javascript".

Eksempel:
Response.ContentType "text/javascript"

Håber det kan bruges

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 07-07-04 18:27

> Omdøb din javascript-fil fra "script.js" til "script.asp".
>
> Indsæt toppen af "script.asp" angiver du den rigtige MIME-type
> "text/javascript".
Ja, det kunne være en løsning.
Men hvorfor virker det ikke med en .js fil?

Stefan

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 07-07-04 20:58

On Wed, 7 Jul 2004 19:26:46 +0200, Stefan Kristensen <jems@invalid> wrote:

> Men hvorfor virker det ikke med en .js fil?

Hvis du har adgang til serveren, så kan du opsætte den, så den afvikler
asp i js filer, men som standard vil asp _kun_ blive afviklet i filer af
endelsen asp.

--
Ryan Kristensen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-07-04 09:00

> Hvis du har adgang til serveren, så kan du opsætte den, så den afvikler
> asp i js filer, men som standard vil asp _kun_ blive afviklet i filer af
> endelsen asp.
Ved du hvor man gør det i IIS?

Stefan

Fra : Ryan Kristensen