skitfe baggrund i td-element ved onClick e~
Fra : Torben Jensen

Dato : 07-07-04 08:26

Hej NG!

Jeg har en tabel som udgør min topmenu. Dvs. at hver celle indeholder et
link.

Jeg har ved brug af stylesheet lavet alle nødvendige link effekter, men jeg
mangler muligheden for at en enkelt celle skifter og beholder
baggrundsfarven, når der klikkes på linket.
Man kan sige, at det skal være en slags tab-kontrol, hvis det hjælper.

Klarer jeg den med noget javascript, og i givet fald hvordan? Jeg er jo nødt
til at vide, hvad det er for en celle linket hører hjemme i, men jeg kan
måske sende celle id'et med som parameter?

Alle ideer er velkomne.

På forhånd tak.
M.v.h.
Torben

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 07-07-04 13:51

Prøv at give cellen / td-taget et id og gå til den vha. GetElementByID eller
hvad metoden nu hedder.

/Marten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-07-04 21:58

Torben Jensen wrote:

> men jeg mangler muligheden for at en enkelt celle skifter og beholder
> baggrundsfarven, når der klikkes på linket.
> Man kan sige, at det skal være en slags tab-kontrol, hvis det hjælper.

Kan du ikke gøre det ved at specifisere det i css på a:visited ?

Det sparer dig for, at det ikke virker, hvis brugereen har slået javascript
fra.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Torben Jensen

Dato : 08-07-04 07:45

> Kan du ikke gøre det ved at specifisere det i css på a:visited ?
>
> Det sparer dig for, at det ikke virker, hvis brugereen har slået
javascript
> fra.

Hej Erik!

Nej, desværre for så vil den jo altid have en anden baggrundsfarve, så snart
brugeren har klikket på den én gang.

Jeg ønsker, at det skal være en slags tab-kontrol, hvor det enkelte element
kun antager en anden farve, indtil der klikkes på et nyt element.

Jeg ved ikke om det er den optimale løsning, men jeg har klaret det ved at
gøre således:

function change(id, link)
{
//reset all tablecells
document.getElementById('tab1').className = 'resetTD';
document.getElementById('tab2').className = 'resetTD';
document.getElementById('tab3').className = 'resetTD';
document.getElementById('tab4').className = 'resetTD';
document.getElementById('tab5').className = 'resetTD';

//change the properties of the clicked item
document.getElementById(id).className = 'tabbed';
}

Og mine links ser da således ud:
onclick="change('tab1', 'link1')" target="somewhere">
punkt1</a>

Hvis det kan gøres på en mere snedig måde udelukkende evt. ved brug af css,
hører jeg meget gerne herom.

Tak for hjælpen til Jer begge.

M.v.h.
Torben