Smådrypper tis hele tiden
Fra : Bean

Dato : 06-07-04 23:12

Hvad kan der være galt med min kat, Hun smådypper hele tiden og sætter sig
alle mulige og umulige steder og ligger en dråbe eller to. Hun er også
begyndt at slikke sig meget bagi, kan det tænkes at hun har fået problemer
med nyregrus? Jeg må hellere kontakte dyrlægen i morgen.

The Bean

Fra : Bean

Dato : 06-07-04 23:13

"Smådrypper" skulle der selvfølgelig stå.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 00:37

"Bean" <the-bean(remove)@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begyndt at slikke sig meget bagi, kan det tænkes at hun har fået problemer
> med nyregrus? Jeg må hellere kontakte dyrlægen i morgen.

Det lyder klart som problemer med urinvejene. Enten blærebetændelse eller
urinvejssten af en art... Der er ingen vej uden om dyrlægen.

Der har lige været en masse om både blærebetændelse og urinvejssten her i
gruppen, prøv at kigge lidt tilbage i trådene.

God bedring med hende.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 17:39

"Bean" <the-bean(remove)@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg må hellere kontakte dyrlægen i morgen.

Hvad sagde dyrlægen?

Tina

Fra : Bean

Dato : 07-07-04 20:50

Jeg har ikke snakket med dyrlægen endnu. Det er "sjovt" nok gået i sig selv
igen. Hele dagen idag har hun været selv, spist og drukket normalt, og har
været på bakken ganske som hun plejer, meget mærkeligt, men jeg havde nu
tænkt mig at ringe torsdag og fortælle hvad jeg har set, om ikke for andet,
så for at være sikker på at det ikke er noget alvorligt.

Bean

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 21:27

> [...]
andet,
> så for at være sikker på at det ikke er noget alvorligt.

Det er bestemt ikke normalt, at en kat pludselig smådrypper, og prøver at
tisse hist og pist. Katte er fantastisk gode til at skjule de fejler noget.
Så gode, at en evt. blærebetændelse/anden urinvejslidelse ser ud til
pludselig at gå i sig selv igen, simpelthen fordi katten af alle kræfter
prøver at skjule det.

Få hende undersøgt inden det pludselig er for sent.

Tina

Fra : Bean

Dato : 08-07-04 12:53

Jeg har snakket med dyrlægen, og hun sagde at vi lige skulle vente og se
tiden an. Hvis der så opstod problemer igen, skulle jeg komme op med en urin
prøve fra Malajka som katten hedder. Hvordan tager man en urin prøve fra en
kat??. Nu må vi lige se hvordan det går.

Bean

Fra : Ragna

Dato : 08-07-04 14:42

Bean skrev:
>Hvordan tager man en urin prøve fra en kat??.

Du kan hos dyrlægen købe nogle små plasticperler, som du hælder i den
rengjorte kattebakke.
Når katten tisser i bakken, løber urinen ned i bunden, og du kan suge det op
med den medfølgende pipette.
Vi prøvede det i vinter, da vores hankat havde blærebetændelse.
Det er meget let at bruge, og så vidt jeg husker, kostede det lige under 20
kr.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Bean

Dato : 09-07-04 10:13

Nu har Malajka været hos dyrlægen. Han fandt heldigvis ikke noget og mente
at "bare" at hun havde reddet sig en blære betændelse. Hun fik et skud
pencilen i nakken og fik nogle piller med hjem som hun skal tage i 8 dage,
det vil sige jeg skal sloges med hende for at give hende dem.

Bean

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-07-04 11:03

"Bean" <the-bean(remove)@dbmail.dk> wrote in message
> [...]
> pencilen i nakken og fik nogle piller med hjem som hun skal tage i 8 dage,
> det vil sige jeg skal sloges med hende for at give hende dem.

Er det de lysserøde du har fået? ... hvis så, så er det ikke sikkert at du
skal slås med hende. Prøv at tilbyde den til hende, som var det guf

Hilsen Nina

Fra : Bean

Dato : 09-07-04 19:32

Nej, det er nogle små hvide nogen. Jeg håber meget at de hjælper, efter jeg
havde været deroppe og hun fik en pencilin sprøjte og vi kom hjem igen, blev
hun noget vakkelvorn (svimmel). Hun falder ned når hun forsøger at springe
op og hun dingler afsted. Så jeg ringede til dyrlægen igen og vi aftalte at
jeg skulle komme derop igen, det kunne være hun var allergisk over for
sprøjten. Vel ankommet deroppe kom jeg til med det samme, dyrlæger tog
hendes temperatur og mærkede på hende igen, han kunne dog ikke finde noget,
så jeg blev sendt hjem med en kat der stadig i skrivende stund er svimmel.
Det skal dog lige siges at katten (Malajka) spiser normalt og har også
drukket noget vand og lidt kattemælk, hun skal jo forkæles lidt nu når hun
er blevet mishandlet.

Så nu vil jeg lige se tiden an her i weekenden. Det ser ikke ud til at hun
har ondt nogen steder og hun vil også gerne lege lidt. Så nu må vi se.

Bean

Fra : Kate

Dato : 09-07-04 22:45

> Nej, det er nogle små hvide nogen.

Da jeg havde en syg kat som ikke var til at få piller i, købte jeg
noget af dyrlægens (skidedyre) dåsefoder. Det fik ham til at spise
piller næsten uden problemer. Grunden til jeg valgte dyrlægens og ikke
alm. dåsefoder var fordi Oliwer (som katten hed) havde en meget sart
mave og fik tynd mave ved den mindste ændring i foder.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Bean

Dato : 10-07-04 11:34

Nu går det fint med hende!

Svimmelheden skyldtes tilsyneladende den indsprøjtning hun fik hos dyrlægen.
Hun opfører selv helt normalt i dag, så nu vil jeg bare håbe på at pillerne
hjælper på hendes blærebetændelse.

Benny

Fra : Denise

Dato : 10-07-04 12:08

Bean wrote:
> [...]
> dyrlægen. Hun opfører selv helt normalt i dag, så nu vil jeg bare
> håbe på at pillerne hjælper på hendes blærebetændelse.

Dejligt det går fint med hende
Har selv prøvet det med at de dingler rundt, når de har fået en
indsprøjtning, det er noget underligt noget.

--
Hilsen Denise