Ghost - REC]CLED
Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-07-04 21:53

Jeg har en XP-maskine med 2 drev, Cog D. Sidstnævnte bliver brugt til
at gemme ghost-image af C-drevet.
I forbindelse med at jeg har kørt Ghost nogle gange på det seneste, er der
dukket tre system mapper op med navnet REC]CLED på D-drevet.
Hvorfor er de mon dukket op, og hvordan slipper jeg af med dem ?
(de kan ikke umiddelbart slettes).

Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-07-04 22:24

Kim Schroeder skrev:

> [...]
> REC]CLED på D-drevet. Hvorfor er de mon dukket op, og hvordan
> slipper jeg af med dem ? (de kan ikke umiddelbart slettes).

Har du også prøvet fra fejlsikret tilstand?
Normalt, skal der kun ligge én mappe med et lignende navn på
hver enkelt partition. Hvis det er en FAT-partition, plejer
mappen at hedde RECYCLED og det er i den mappe, at slettede
filer i papirkurven befinder sig.

Er det en NTFS-disk, hedder mappen i stedet RECYCLER, som ofte
indeholder en del undermapper med samme ikon som papirkurven.
Sådan er det i hvert tilfælde under WinXP Pro her, hvor jeg
både kører FAT32 og NTFS.

Hvis det er en ældre version af Ghost, understøtter den måske
ikke WinXP's NTFS-filsystem fuldt ud, hvis du da ellers kører
NTFS på disken selvfølgelig.

PS. Måske er der større chance for at finde Ghost-eksperter i
gruppen <news:dk.edb.system.ms-windows>.

--
Hilsen
Madsen