Jeg bliver sindsyg
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-07-04 20:15

Min hankat Teddy som er kastereret er ved at drive mig til vanvid. Han
render og miaver og laver mærkelige krumspring. Det er ikke fordi han vil ud
for han stiller sig oppe i gangen ovenpå hvor der ikke er andet end to
lukkede døre. Det er virkelig ved at være en pine for mig at høre på og jeg
bliver mere og mere irreteret. Hvad stiller jeg op med ham? Vil jo helst
ikke have pip i låget.
Og det er ikke fordi han er alene, jeg har også en steriliseret hunkat og de
har det fint sammen.

Linda

Fra : M&M's mor

Dato : 06-07-04 23:09

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40eafa43$0$12569$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
ud
> for han stiller sig oppe i gangen ovenpå hvor der ikke er andet end to

Hej Linda
Uden at være ekspert, så vil jeg altså mene at der er et og andet han vil
gøre opmærksom på. Min Mulle er også kulleret for tiden *?*, og i samråd med
dyrlægen har jeg så valgt at han må komme ud (han er ellers 90% indekat)
...men han gik altså også og strintede overalt (jeg troede det var Mokken
Miver, men det var så Mulle denne gang...eller også er det dem begge, jeg
ved det ikke præcist)
Men han var også urolig, og gik og jamrede sig og var utilfreds...det hajlp
meget at han nu kommer ud et par gange om dagen. Risikoen er, at hna bliver
kørt ned, men alternativet er, at mit hjem kommer til at stinke af kattepis
og ligne et flået kludetæppe....har forsøgt med Feliway i over en måned og
noget spray...men så finder han (de) bare et andet sted at stringt/pisse...

Prøv at se om du kan hitte ud af hvad det er han vil...evt. ta' ham ud i
sele hvis han er indekat, jeg tror nemlig han keder sig...

Hilsen Pisse-troldenes ekstremt tålmodige mor, Heidi

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 25-07-04 23:13

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> render og miaver og laver mærkelige krumspring. Det er ikke fordi han
> vil ud for han stiller sig oppe i gangen ovenpå hvor der ikke er

Har du prøvet at lukke dørene op? Katte kan ikke lide at dørene er
lukkede - ikke fordi de nødvendigvis skal noget derinde, men de skal bare
stå åbne...

Mvh.
Danielle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 26-07-04 17:21

> Har du prøvet at lukke dørene op? Katte kan ikke lide at dørene er
> lukkede - ikke fordi de nødvendigvis skal noget derinde, men de skal bare
> [...]
Dørene er til soveværelse og badeværelse. Nu må mine katte ikke komme i
soveværelset da de fælder noget så grusomt og badeværelset er også forbudt
område da Cheeta (hunkatten) tygger i badeforhænget. Så dørene skal være
lukkede

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 02-08-04 09:07

> [...]
> i soveværelset da de fælder noget så grusomt og badeværelset er også
> forbudt område da Cheeta (hunkatten) tygger i badeforhænget. Så

Ok, men derfor kan det jo godt være derfor at missen "skaber" sig Så er
der nok ikke andet for end at håbe at han bliver træt af det.

Mvh.
Danielle

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-08-04 10:13

Linda skrev
[...]

Jeg ved godt at vi alle har forskellige "måder" at have katte på, og at jeg
hører til i den ende hvor folk ryster lidt på hovedet og tænker "hun er
tosset". Jeg har den indstilling at mit hjem ikke kun er mit men også
kattenes,
og jo færre "forbud" der er for kattene, jo nemmere går det, jeg har
sikkert også utallige vaner som er ved at drive dem til vanvid, og da det er
et *fælles* hjem må begge parter indordne sig, katte _hader_ lukkede døre,
mine fælder også grusomt i denne varme (somali-semilanghår) jamen så må de
bare børstes lidt mere og sengetøjet skiftes lidt oftere, bider i
badeforhænget tjaa, en af mine kravlede i det og i gardinerne, så jeg købte
bare billigere gardiner/badeforhæng og skiftede det når de hang i laser *GG*

Det er levende væsner vi har taget ind i vores hjem og de opfører sig som
det de er..........katte, de vil undersøge alt og det sker ligesom med små
børn ved at pille og bide i det. Vælger man at have dyr eller børn, må man
også gøre sig det klart, at man sjældent kan have et "Bo Bedre-hjem". Børn
roder/piller/ødelægger også men de
færreste ville forbyde dem adgang til dele af deres hjem
af den grund.

Okay så hopper jeg lige ned af "soap-boxen" har du prøvet at smører
kamferine på kanten af badeforhænget, det har en lugt som de færreste katte
kan li' så det kunne måske afholde Cheeta fra at tygge i det, for som sagt
jo færre forbud, jo nemmere er det at leve med kræene.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi