Computer fryser i windows
Fra : Christian Andersen

Dato : 05-05-01 21:08

Hejsa

Nogen der ved hvorfor at min computer "fryser" efter at jeg har været
inde i windows i et par minutter?

Jeg har testet ram og grafikkort og det er OK.

Hvad kan det være og hvad skal jeg gøre ved det?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-05-01 21:27

"Christian Andersen" <chrandersen@ofir.dk> wrote in message

> Nogen der ved hvorfor at min computer "fryser" efter at jeg har været
> inde i windows i et par minutter?
>
> Jeg har testet ram og grafikkort og det er OK.
> Hvad kan det være og hvad skal jeg gøre ved det?

Start med at foklare lidt om hvad din computer består af og hvordan Windows
(98 eller hvad?) "fryser".

- Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-05-01 21:45

Pc består af:

athlon 650 mhz
128 mb 133mhz ram
abit ka7
asus v3800 tnt2 mag

operativ system er win 98

et eksempel på at den fryser er når jeg starter mit Championship
manager og starter et nyt spil så fryser den mens den loader

et andet er hvis jeg bare hopper lidt rundt i stifinder.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-01 21:47

> Nogen der ved hvorfor at min computer "fryser" efter at jeg har været
> inde i windows i et par minutter?

Gør den det også i fejlsikret tilstand?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-05-01 22:05

ja også i fejlsikret tilstand. den har det desuden med at genstarte
under opstart uden at jeg rører ved den!!

Fra : Niels Kruse

Dato : 06-05-01 10:56

Christian Andersen wrote:

> ... den har det desuden med at genstarte
> under opstart uden at jeg rører ved den!!

Oplevede noget lignende på et tidspunkt, og det viste sig at være et
indstikskort der havde løsnet sig.
Så kontroler også at alting er monteret ordenligt.

--
mvh/Niels

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-05-01 13:05

> Oplevede noget lignende på et tidspunkt, og det viste sig at være et
> indstikskort der havde løsnet sig.
> Så kontroler også at alting er monteret ordenligt.

god idé, og du kan også prøve at underclocke den for at se om det hjælper på
stabiliteten. Men nu er det jo lidt svært at rådgive ud fra de få
oplysninger der er til rådighed.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 06-05-01 02:29

Kunne godt lyde som et varmeproblem. Prøv at fjerne kabinettet og så start
windows op, fryser den stadigvæk, kan du prøve at sænke rumtemperaturen lidt
(åbne vinduer etc). Kontroller ydermere at alle blæsere kører.... Fryser
stadig efter disse tests, er det ikke et varmeproblem....