!! Hvor varm må den blive ???????
Fra : Simon

Dato : 05-05-01 20:54

Hejsa,
det er lidt en hastesag, hvor varm må min T-Bird 1.2GHz blive ? den er 64C
nu (i.flg. Asus probe programmet) jeg har også et Asus A7V133 bundkort til
den, hvor bridge køleren (er det ikke det den på MB heddER ?) er ved at stå
af, og den larmer, men indtil jeg får en ny må jeg sætte kabinet på :( så
jeg regner med min cpu bliver endnu varmere - men hvor varm må jeh måle den
til før jeg SKAL slukke så den ikke dør ? og hvad er usikkerheden på
målingerne på Asus A7V133 bundkortet ???

Hvilken er den bedste køler til Socket A processore ? der er god plads på
mit bundkort så det gør ikke det vilde, og hvor fås denne ? og samme
spørgsmål til bridge/vga køler - hvad er bedst ??

mange tak !
mvh.Simon

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-05-01 21:43

Simon skrev...

>hvor varm må min T-Bird 1.2GHz blive ?

Tag det helt roligt. Din CPU tager ikke skade af varme, før længe efter
den er blevet ustabil og går ned. Faktisk skal du nærmest opføre dig
direkte dumt før den tager skade.

Du kan læse lidt om temperaturer og deres betydning i nedenstående FAQ.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-01 21:46

"Simon" <simons@pc.dk> wrote in message
> [...]

> mit bundkort så det gør ikke det vilde, og hvor fås denne ? og samme
> spørgsmål til bridge/vga køler - hvad er bedst ??

En rigtig god køler er silverado 50. Den fås mange steder f.eks. hos
www.studiedata.dk eller www.webconsult.dk Den koster 560kr, og det er jo
lidt halvpebret plus at der nogle ugers leveringstid, hvis du vil have en
god køler der er billig, kan jeg også anbefale Volcano 2 fra Thermaltake
eller en god taisol.
Check selv på www.edbpriser.dk

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ole Damgaard Hansen

Dato : 05-05-01 22:25

Hej
Jeg har et A7V Rev. 1.05 og for mit bundkorts vedkommende så viser Asus
Probe programmet 10 grader for meget.
der er fejl i programmet som ikke er blevet rettet endnu, selv om Asus for
længe siden er blevet gjort opmærksom på problemet.
Både min Bios og SiSoft Sandra viser 10 grader under det som Asus Probe
viser.
Ved ikke om det også gælder for A7V133.
På mit gamle A7V Re. 1.02 Viste Asus Probe dog temperaturen rigtigt så det
er en fejl der er kommet med de nye revisioner af A7V.

Ole

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-05-01 02:00

"Ole Damgaard Hansen" <oled@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På mit gamle A7V Re. 1.02 Viste Asus Probe dog temperaturen rigtigt så det
> er en fejl der er kommet med de nye revisioner af A7V.

Sikkert det samme for A7V133, jeg har et og Mother board Monitor, viser 10
grader laverer end Asus probe.

Jeg har en 1333 Mhz med en Taisol 74xxxxx køler på A7V133 som bliver 61
grader i Asus Probe og 10 grader lavere i Mother board monitor.

Sjovt nok så fandt jeg Mother Board Monitor på Asus's ftp'er så de må jo
sige god for den