Hvilken båd opfylder disse krav?
Fra : JS

Dato : 06-07-04 07:51

Det skal være en lille båd i jolle-størrelse til små dagsture. Der skal være
mulighed for at sætte sejl og der skal være en lille motor på. Jeg ved at
disse både findes både med og uden køl, men hvilke muligheder er der?

Mvh. JS

Fra : Sverre Stokke

Dato : 06-07-04 13:25

"JS" <js_539@hotmail.com> skriver:
> [...]
>mulighed for at sætte sejl og der skal være en lille motor på. Jeg ved at
>disse både findes både med og uden køl, men hvilke muligheder er der?

http://www.wayfarer.dk/

Hilsen Sverre.

Fra : JS

Dato : 06-07-04 15:55

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
> "JS" <js_539@hotmail.com> skriver:
>
> http://www.wayfarer.dk/
>
> Hilsen Sverre.

Den ser interessant ud, men muligheden for at sejle med lidt større motor
opprioriteres selv om det går ud over sejle-kvaliteterne.

Jeg har set en ældre Askeladden der efter sigende skulle være en god løsning
på mine behov, men jeg kan ikke finde modellen nogen steder. Er der nogen af
jer der kender den model jeg taler om?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-07-04 18:49

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
løsning
> på mine behov, men jeg kan ikke finde modellen nogen steder. Er der nogen

Ja da. Den model er da rimeligt almindelig her i landet. Et medlem af vort
lille bådelaug købte en for et par år siden, og er endnu glad og tilfreds.
Han har ikke haft "noget med sejl" før men er interesseret i at kunne bruge
sejl når forholdene og turens formål passer sammen.
Og han bruger den med en 6-8 hk motor (husker det ikke nøjagtigt) til
fisketure med sine 2 halvstore drenge + somme tider konen.
Modellen har (vist altid) glasfiber sæder langs begge sider + en tværbænk
bagerst + en ved masten. Praktisk når du går for sejl men ikke helt
så fikst hvis du ligger stille og fisker. Havde nogenlunde samme indretning
i en Nordeck og lærte at enten sidder du sidelæns og ubekvemt, eller også
sørger du for at bruge lange stænger i båden. Så kan du let nå ud over den
modsatte side af båden
Stabiliteten og sejlegenskaberne vor motor og sejl kender jeg desværre ikke,
men det er altså en populær båd.
Der forresten har svingsværd (køl) - hvilket betyder at fra tværbænken ved
masten går der en lodret skillevæ et stykke bagud i båden....
Men man lærer vel ikke at falde over den

Bedste link, jeg lige kan finde: http://udkik.dk/adsjshow.jsp?id=21203
Der kan du se bådens indretning ret godt.

Go' fornøjelse

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller