Matematik med Request.Form
Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 06-07-04 04:06

Jeg prøver at lave noget matematik på min side.

Brugeren har på side 1 udfyldt tre felter.
Dem henter jeg ved at skrive:

<%
IntA = Trim(Request.Form("A"))
IntB = Trim(Request.Form("B"))
IntC = Trim(Request.Form("C"))
%>

Jeg vil gerne lægge dem sammen, så jeg skriver:

<%
IntIalt = IntA + IntB + IntC
%>

Hvis vi nu siger: A=10, B=20, C=30.

Bliver IntIalt til 102030, men jeg vil gerne have 10+20+30=60,
altså at den lægger dem sammen som normale tal.

Hvordan gør jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 06-07-04 07:19

"Jens Peter Rosenkvist" <JenserCube@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøver at lave noget matematik på min side.
> Bliver IntIalt til 102030, men jeg vil gerne have 10+20+30=60,
> altså at den lægger dem sammen som normale tal.

De kommer som tekst fra formen, så derfor bliver resultatet bare en
"sammensætning" af de tre tal i stedet for sum.

Du kan konvertere tekst-tallene til tal-tal ved at bruge cInt(tal). Du skal
så bare være opmærksom på at det går galt hvis/når brugeren indtaster andet
end tal i form-felterne.

Vh Kim

Fra : Morten

Dato : 06-07-04 10:03

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kim-fjern-pedersen.dk> skrev i en meddelelse

> De kommer som tekst fra formen

Netop - du kan også lave den om til tal, ved at gange dem med tallet 1 -
sådan:

IntIalt = (IntA*1) + (IntB*1) + (IntC*1)

Resultatet bliver det samme, og ved det at du har brugt dem i matematik
sammenhæng, laver den selv formatet om til et tal.

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 06-07-04 17:14

Tak for svaret - det løste problemet.