Lidt probs. med B-One og Mambo Content Man~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-07-04 00:55

Jeg er igang med at installere dette på mit website, men det volder dog lidt
probs, derfor tænkte jeg at der evt. var nogen herinde der kunne hjælpe mig

I roden på på mit web har jeg oprettet en folder med navnet `mambo´ og deri
har jeg placeret alle filerne som tilhører Mambo installationen. Men i en af
konfigurations filerne skal jeg angive den absolutte sti til hvor alle mambo
filerne ligger, og jeg tror det er det som skaber nogle problemer. Jeg har
fulgt denne guide slavisk
http://mosdoc.mamboserver.com/wakka.php?wakka=Manual_Install_Guide&show_comments=1#TOC_4

Iflg. denne guide burde man bare kunne lave denne lille fil og åbn den i
browseren, men dette kan jeg ikke få til at virke. Den skriver bare hvad
filen indeholder i browservinduet.
http://www.mamboserver.com/MOS_FAQs/Installing_Mambo_Open_Source/How_do_I_find_out_my_absolute_path%3F/

På et tidspunkt kommer jeg til et punkt i guiden hvor jeg skal ændre på
nogle rettigheder gennem Telnet, men kan jeg overhovedet Telnet til mit web
hos B-One? Isåfald hvordan?

Er der evt. nogen der kan hjælpe mig med dette?

På forhånd mange tak.
--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : [x]

Dato : 06-07-04 09:15

Kasper Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Den skriver bare hvad filen indeholder i browservinduet.

Der mangler lige "<?php" i topppen af teksten. Altså skal det se sådan ud:

<?php
$p = getcwd();
echo $p;
?>

Hvad angår de andre ting må jeg bilve dig et svar skyldig.
Jeg kender intet til mambo og har ingen anelse om du kan få kontakt til webhotellet via telnet. Men jeg
har dog svært ved at tro det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-07-04 09:45

Tak for det, det var lige hvad der skulle til Nu kommer stien frem i
browservinduet.

Fra : usenet

Dato : 06-07-04 09:32

"Kasper Pedersen" <info@"FJERN"specdep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mambo
> filerne ligger, og jeg tror det er det som skaber nogle problemer. Jeg har

Det er den nyeste version af mambo? 4.5.109
Hvis du har installeret mambo filerne i mappen `mambo´
burde du kunne starte op således,
i din browser skriver du http://ditdomæne/mambo/
så skulle der komme en setup side frem?! Ikke noget med at indtaste absolute
sti kun database navn og password.
Jeg har efterhånden installeret de første 40 mamboer og det har aldrig voldt
mig problemer.
Det var netop derfor jeg syntes mambo var fed.
Du skal huske at have oprettet en mysql database.

Skriv igen
hvis det stadigvæk driller

Dan

---

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-07-04 10:03

Tak for dit hurtige svar, efter at jeg fik rettet mit .php script til kan
jeg nu se stien i browservinduet. Den kan ses her
http://www.byggemesteren.dk/mambo/ab_path.php

Men desværre hjalp det ikke på mit problem Her er helt præcist hvad
jeg har gjordt hidtil:

- Hentede den nyeste version som du omtaler pakkede den ud med Winrar lokalt
på min maskine
- Oprettede en folder på mit web som hed `mambo´ og kopierede alle filer ind
i den uden at ændre på strukturen
- Jeg har allerede fået tildelt , host, db navn, bruger og password fra
B-One og disse informationer indsatte jeg i filerne configuration.php og
configuration.php-dist samt den absolutte path som jeg nu har fundet
- Udkommenterede de seks sidste linjer i filen mambo.sql
- Loggede ind på dette link http://phpmyadmin.byggemesteren.dk og oprettede
taballerne via følgende tre filer (mambo.sql, sample_data.sql, help.sql) og
dette forløb som det skulle

Jeg skal selvfølgelig huske og sige at jeg har aldrig installeret mambo før.

Kan du se noget jeg gør fejl?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-07-04 10:31

Kasper Pedersen wrote:
> Jeg skal selvfølgelig huske og sige at jeg har aldrig installeret mambo før.
>
> Kan du se noget jeg gør fejl?

Har du læser dokumentationen for at se om du opfylder alle de krav Mambo
stiller...

--
excuse of the day : The electrician didn't know what the yellow cable
: was so he yanked the ethernet out.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : usenet

Dato : 06-07-04 11:13

> [...]
og
> dette forløb som det skulle
>
> Jeg skal selvfølgelig huske og sige at jeg har aldrig installeret mambo

Har du meget travlt eller kan du vente til senere så vil jeg nemlig lave en
video og ligge på nettet, som viser hvordan det gøres.
Du skal overhovedet ikke ind og rette eller skrive i nogle filer, ej heller
skal du oprette tabeller i databasen, alt dette gør mamboinstallationen
selv. jeg kan evt. oprette en demoside så du kan se hvordan det fungerer.??
Du skal kunne skrive flg. i din browser
http://www.byggemesteren.dk/mambo/index og så skulle installationen starte.
Er der overhovedet en installationens mappe??

Dan

---

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-07-04 13:09

Hej Dan, tak for din hjælp! Jeg har ikke travlt, så du må meget gerne lave
en video eller en demoside og ligge på nettet som viser hvordan det skal
gøres. Jeg kan øjensynligt ikke finde ud af det

Jeg har en mappe under mappen `mambo´ som hedder `installation´

På forhånd tak.

Fra : usenet

Dato : 06-07-04 11:46

Hej,
jeg har oprettet en mambo installation her, http://demo.24bit.dk/mambo/
Sådan skal det se ud når du starter op.
Du kan hvis du ønsker får koderne til databasen mm. og lege lidt med.
Dan
stanley@REMOVEcmd-media.dk

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 06-07-04 23:01

Tak for alt jeres hjælp. Det er dog kommet til at virke med Dans hjælp - en
stor tak til ham!