SB 64 PCI på Abit KA7-100 (irq konflikt)
Fra : Bear

Dato : 05-05-01 20:42

Hej

Kender en der har et Abit (skod) bundkort aka KA7-100, som af en eller anden
grund sætter lydkortets- og grafikkortets IRQ til det samme (irq 11),
hvilket resulterer i at lyden skrasler når man flytter rundt med vinduerne.

Vi har prøvet at flytte kortet over i andre slots, sætte kortet i en anden
maskine (og tilbage), Load Factory Defaults, definere IRQ i BIOS og øhh en
masse andet.

Komputer:
Abit KA7-100, AMD classic 700
Creative SB 64 ES1370, Anus TNT2

Nyeste drivere til lydkortet og Detonator 6.18 til gfx.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-05-01 21:41

"Bear" <the-merc@usa.net> wrote in message news:9d1l0p$9at$1@sunsite.dk...
> [...]
> maskine (og tilbage), Load Factory Defaults, definere IRQ i BIOS og øhh en

Deaktiver ACPI i bios og geninstaller windows. Og nej, det er ikke et skod
bundkort. Det er et skod lydkort.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 06-05-01 15:00

ehm...jeg ved ikke rigtigt om det virker. Jeg har samme bundkort dog med et
pci128 i stedet. Jeg kører med win2k, nyeste driver fra creative og nvida,
har installeret win2k som "standard pc" således jeg har forskellige irq på
alle komponenter....og jeg har stadig skratten når jeg flytter på
vinduer....særlig slemt når man tegner i cad
Nogen foreslag, udover at købe nyt lydkort....hvilket jeg er meget tæt
på...overvejer Terrateq DMX - Xfire 1024...da jeg er meget træt af det her
creative pis...

/Jesper

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-05-01 13:03

> [...]
> Nogen foreslag, udover at købe nyt lydkort....hvilket jeg er meget tæt
> på...overvejer Terrateq DMX - Xfire 1024...da jeg er meget træt af det her

Faktisk er det ikke creative, men ensoniq som creative købte. Og ja, der er
mange der har problemer med SB 64 og 128. 512, er vist creatives egen, så
den er vist i orden.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 06-05-01 15:12

mener du at Terratec hører ind under creative? Jeg har fået forståelsen af
at dette kort skulle være ok, og ikke et creative...se tråd: "Lydkort... er
der kun creative?"