Spørgsmål vedr. hankat
Fra : Migti

Dato : 05-07-04 20:03

Hejsa Alle

Vi har en hankat på godt 8-9 måneder som har fået det halvskidt.

Det er som om han har fået en byld/rift bag i (under endeåbningen)

I starten måtte vi ikke ae ham på den bagerste del af ryggen da det åbenbart
gjorde for ondt.
Han slikker selv og holder området rent så det ser egentlig ok ud.
Det er ligesom om han ikke rigtig gider at være ude nu og ikke har den store
energi. Han kan godt ligge og sove hele dagen væk - hvilket han ikke plejer
at gøre. Om natten vil han gerne ud, så måske er der en grund til at dagen
bruges til søvn.

Han spiser og drikker fint - men vi er lidt nervøse for om han fejler noget.
Han er begyndt at spise noget mere græs/kattegræs - så det kan måske være
noget med maven. Vi har prøvet at se om han skulle ha' fået orm - men det er
ikke det. Kan der være noget med nogle kirtler?. Det skal siges han blev
kastereret for et par måneder siden.

Er der nogen der på baggrund af ovenstående sparesomme beskrivelse kan sige
om det er noget der bør undersøges nærmere - eller vi skal lade ham selv
ordne det?

mvh

Steffen

---

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 21:42

"Migti" <Herligehert@hersker.i.herning.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der på baggrund af ovenstående sparesomme beskrivelse kan
sige
> om det er noget der bør undersøges nærmere - eller vi skal lade ham selv
> ordne det?

Uden at kunne gøre give et bud på hvad katten evt. fejler, så vil jeg nok
vælge, at lade en dyrlæge kigge på det.
Så kan katten få den evt. nødvendige behandling og du får det også bedre,
når du ved, om der er noget eller ej.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mette B

Dato : 05-07-04 23:34

> Migti skrev:
> Hejsa Alle
>
> Vi har en hankat på godt 8-9 måneder som har fået det halvskidt.

Hejsa Steffen :)

Vores gamle kastrerede hankat plejede også at slås og dermed indimellem
tilrage sig bylder i underhuden. Hvis vi ikke lige havde opdaget det,
gjorde vi det ved at han nægtede at blive aet bagpå samt at han trak sig
og sov mere end han plejede.

Min svigerfar var dyrlæge så han ordnede bylderne, og straks blev Devil
frisk igen.

Så hvis jeg var dig, ville jeg tage din kat til dyrlæge og få ham
tjekket :)

Med venlig hilsen
Mette B

Fra : Jane

Dato : 06-07-04 07:20

Migti skrev i <news:40e9a5e6$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Er der nogen der på baggrund af ovenstående sparesomme beskrivelse kan
> sige om det er noget der bør undersøges nærmere - eller vi skal lade
> ham selv ordne det?

Jeg bruger selv den tommelfingerregel at hvis noget generer min
kat så meget at jeg bliver bekymret vil jeg opsøge en dyrlæge.

Hvis jeg observerede "ikke har den store energi" ville jeg især
blive bekymret (forudsat det er en ændring i den sædvanlige rytme),
men jeg ved ikke om det kan skyldes en forsinket reaktion på
kastrationen, at han nu er løbet tør for de hormoner, så han er
en mere fredelig (mindre energisk) hjemmekat?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Mette Hansen

Dato : 08-07-04 15:39

Hej Steffen,
som dyrlæge vil jeg også sige: lad din dyrlæge kigge på det! Det er
svært at beskrive sådan noget præcist nok til at stille en diagnose i
dette forum.
Lad os endelig høre hvordan det går med ham!
Mange hilsener
Mette H

Mette Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar