Probs. ved systemstart (u. Win2000) - hjæ~
Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 05-05-01 20:36

Jeg har siden anskaffelsen af min nye PC, dec. 2000, oplevet et svært
iritterende problem. Når jeg tænder for computeren oplever jeg ALTID
følgende
problem:
De første ca. 30 sekunder forløber alt normalt. Under den næste
opstartsfase,
hvor det blå/hvide skærmbillede fremstår med bl.a. teksten: "Windows 2000 -
bygget på NT-teknologi" og en blå indikator for startprocessen kan ses i
bunden af skærmen "fryser" disse blå elementer i idikatorvisningen fast når
den kommer frem til ca. 50 %. Efter ca. 60-70 sekunder afsluttes denne
proces
og Windows startes ca. 140 sek fra første tryk på tænd-knappen.
Jeg mindes min gamle PC'er hvor systemstart kunne klares på i alt 60 sek.
Jeg bør måske lige tilføje, at den tidligere konfiguration var bygget op
omkring en AMD K6-2 500 Mhz processor+Asus P5-A bundkort.
Min nuværende konfiguration ser således:
CPU: AMD Athlon Thunderbirdd 1000 Mhz
Bundkort: Microstar(MSI) K7T Pro 2-A (Main Bios: Award Modular BIOS
v6.00PG)
Chipset: VIA Apollo KT133 PCI Chipset
RAM: 384 (3x128) MB Apacer VCM RAM
Skærmkort: ATI Radeon 256, 32 MB DDR RAM
Lydkort: Creative SB Live 1024
Skærm: Sony E400
DVD-drev: Pioneer DVD-ROM ATAPIModel DVD-105S
Harddisk: Maxtor +45 30.7 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB
Mus: Logitech Mouseman Optical USB
Tastatur: IBM Model 10K3853, 106-Key Stealth Black Preferred USB Keyboard
with
2-Port USB Hub
Højttalere: Phillips Multimedia 2.3
Kabinet: Miditower fra Noise Control m. Siverrado 50+PAPST 330 W PSU
Hidtil har jeg opdateret bios samt drivere til VGA-kort og mus.....uden held

Med disse oplysninger håber jeg , at der nogen, som kan afhjælpe mit
problem....måske er der nogen som har oplevet noget lignende?
Jeg har en fæl mistanke om, at tastaturet og/eller musen kan være synderne
men
igen who knows???

Alle løsningsforslag+råd vil blive hilst velkommen
På forhånd tak

Med venlige hilsener fra
Zulfqar Ali Ahmad
Qom, Iran
a1awan@hotmail.com

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.