MouseWheel
Fra : pØLLE

Dato : 05-07-04 17:24

Hej NG

Er er nogen, som kan fortælle mig om, hvor man kan finde en komponent til
D4, som kan udnytte MouseWheel i TDBGrid.

PØLLE

Fra : Kurt Bilde

Dato : 06-07-04 09:08

Hej pØLLE !

pØLLE wrote:

> Er er nogen, som kan fortælle mig om, hvor man kan finde en komponent til
> D4, som kan udnytte MouseWheel i TDBGrid.

Måske, check: http://www.tmssoftware.com/mswheel.htm

-Kurt

Fra : PØLLE

Dato : 06-07-04 15:15

Hej Kurt

Jeg har lige været inde på siden - det ser ud til, at det er noget jeg kan
bruge, men jeg har ikke tid nu.

Tak PØLLE

Fra : PØLLE

Dato : 06-07-04 22:30

Det kunne ikke bruges, men jeg fandt senere nedenstående og det burde virke

unit dbgridmw;
//a dbgrid component with improved mousewheel support
interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Controls, Grids, DBGrids;

type
tdbgridmw = class(tdbgrid)
private
{ Private declarations }
protected
{ Protected declarations }
function DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint) :
boolean; override;
function DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint) :
boolean; override;
public
{ Public declarations }
published
{ Published declarations }
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Data Controls', [tdbgridmw]);
end;

{ tdbgridmw }

function tdbgridmw.DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): boolean;
begin
if assigned(DataSource) and assigned(DataSource.DataSet) then
DataSource.DataSet.Next;
result := TRUE;
end;

function tdbgridmw.DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): boolean;
begin
if assigned(DataSource) and assigned(DataSource.DataSet) then
DataSource.DataSet.Prior;
result := TRUE;
end;