Børnesår.
Fra : Iben Holst

Dato : 05-07-04 17:03

Hej...

Jeg er lidt nervøs for at det er børnesår min nevø har fået - ved det ikke
med sikkerhed fordi min søster ikke umiddelbart mener hun skal tage ham til
læge med det; de smører det blot med marselisborg creme selvom det breder
sig. Startede på hagen hvor det også er værst, men han har det også på arme
og ben .....

Nu ser det så ud som om min søn har fået det samme i albuehulen efter at
have leget med min nevø flere gange i perioden hvor det er brudt ud. Det er
endnu ganske lidt men hvis det er det samme, betyder det jo at det smitter
og også kommer til at brede sig. Igen et tegn på at det kunne være børnesår,
uden at være helt sikker på det.

Men er der nogen herinde som har erfaringer om dette, eller kan henvise mig
til en site hvor jeg kan læse om det?

Iben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-07-04 17:11

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men er der nogen herinde som har erfaringer om dette, eller kan henvise
mig
> til en site hvor jeg kan læse om det?

Det er smitsomt ad H til, og der er ikke noget så møgtræls som forældre, der
ikke vil gå til lægen med deres børn, når den slags ting er på færde!

Hvis du søger på børnesår via google, kan du bl.a. gå ind på netdoktor og
læse mere.
Men jeg ville da skyndsomst hive mit barn med til lægen, hvis jeg var dig.

Og hvis det ER børnesår: holde mit barn væk fra det smittende barn, til
skidtet er væk. HELT væk.
Uanset at moderen måske bliver fornærmet. Det er der altså ikke noget at
gøre ved.

Hilsen Inger

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-07-04 17:28

On Mon, 5 Jul 2004 18:03:18 +0200, Iben Holst <Iben@holst.mail.dk> wrote:

> Men er der nogen herinde som har erfaringer om dette, eller kan henvise
> mig
> til en site hvor jeg kan læse om det?
>
> Iben

Hej Iben, børnersår er en bakterieinfektion, ofte af streptokok eller
stafylokok. Vore søn fik en infektion med resistente stafylokokker med
hjem fra barselsgangen, og det er noget træls noget. Tag hurtigst muligt
(altså i morgen...) din søn med til lægen og få det undersøgt. Hvis det er
børnesår smitter det meget nemt, men de fleste gange kan det behandles væk
med antibiotika, vores fik Diclosil i ti dage.

Mvh Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 17:37

> Men er der nogen herinde som har erfaringer om dette, eller kan henvise
mig
> til en site hvor jeg kan læse om det?

Det lyder helt sikkert som børnesår. Vores børn blev smittet engang i
børnehaven. Vores søn startede med, at få noget, der lignede et
forkølelsessår, men pludselig havde han et kæmpesår bag øret også. Selvom
han kom hurtigt i behandling nåede han, at smitte både sin bror og sin far.
Du må hellere gå til doktor, med din søn, så i kan få det taget i opløbet.
Din søster burde helt sikkert også gå til læge med nevøen. Dagpleje og
børnehaverne vil heller ikke have børn med børnesår, før sårene er faldet
helt af.
Det tog lidt tid for os, at slippe af med det sidst, til trods for en masse
smøren med creme og en masse vask af dyner og tøj.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 08-07-04 19:06

Ja, vi har jo så i mellemtiden været ved lægen og har fået konstateret at
det var børnesår, men heldigvis stadig på et mindre stadie.....

Iben